rinyálós fogyiblog

Nyafogós Lefogyós

Nyafogós Lefogyós

arról, hogy mi történt és főleg mi NEM történt tavaly december óta

2018. szeptember 15. - sarkadigabi

Először is, egy dekát se fogytam, hovatovább a helyzet tovább romlott, de ahogy az lenni szokott, mindig találtam okot arra, hogy elodázzam a fogyókúrát. Pedig egészen jól alakultak egy darabig a dolgok, pár hónapig vega voltam, de rájöttem, hogy hosszútávon nem tudom fenntartani azt az életmódot (nyugi, MINDENRE van magyarázatom, mindenre IS!), még utána is volt bennem egy darabig lelkesedés február-márciusban, edzeni jártam, személyi edzőm volt, diétás tervem, minden, ami kellhet ahhoz, hogy fogyjak.

Aztán ahogy már olyan sokszor, most is elengedtem a dolgot. Nem mintha elkezdtem volna elfogadni így magam, de tény, hogy egy kicsit eltesszhalidéjesedtem. (Tess Holliday egy plus-size modell, aki nagyon nagydarab, mégis boldog így és szereti magát, róla már írtam korábban.) Elkezdett dolgozni bennem a gondolat, hogy talán nekem nem is kellene másmilyennek lennem, emlékszem, mikor 30 kilót fogytam, sokan keresték a duci lányt, aki azelőtt voltam. Sokszor még én is, de persze akkor gyorsan elhessegettem ezt azzal, hogy fel tudtam venni valamit a 42-es konfekcióból az 50 helyett. Szóval hónapok teltek el megint úgy, hogy nem éreztem sürgetőnek a fogyózást. Jó ez így. Nem is vagyok olyan dagadt. Férjem szeret, mindenki szeret, én miért ne szeretném így magam? 

via GIPHY 

De sokként ért a felismerés, mikor augusztusban hazatérve a maratoni nyaralásokból a remélt "nyáron úgyis fogyok, sok zöldség, gyümölcs" ellenére további 3 kilóval voltam nehezebb, mint a nyár elején, na itt már komolyan fontolgattam, hogy beleverem elkezdek valamit, mert ez nem állapot. A jelenlegi súlyom még akkor sem volt jellemző rám, amikor a huszas éveimben jártam, ezek már olyan magasságok, amiket szögmérővel meg körzővel kell elmagyarázni.

 

via GIPHY

A szeptember alkalmasnak mutatkozott a kismilliomodik újrakezdésre, és ha már csináljuk, akkor csináljuk durván alapon, egy 5 napos Steinberger léböjtkúrával kezdtem, melynek hozzávalói (öt üveg különböző ízű zöldség- és gyümölcslé egy dobozban) már tavasz óta porosodott a sufniban, arra várva, hogy mikor iszom meg őket. Hát most megittam. Ez a hét nem a fogyásról szól, hanem az erőpróbáról, felmérendő, hogy a kitartás, az önfegyelem, melynek annyira nagyon híján vagyok, hogy elkezdeni se tudok egy fogyókúrát, beigazolódjon: megvan bennem. Kitaláltátok, mi? Persze, nincs, vagy nem annyira, mint kellene.

A kúra lényege, hogy napi 5x 1,5 dl-t kell meginni a meghatározott sorrendű levekből és egész héten csak rozskenyeret lehet enni, semmi mást. Vízivás napi 3-4 liter. A hétfő és a kedd még jól ment, simán bírtam evés nélkül, viszont olyan kegyetlen fejfájással küzdöttem, hogy csak Panadollal bírtam. Az energiaszintem két napig a béka segge alatt volt, általában éjfélig ébren vagyok, hétfőn már fél 9-kor úgy aludtam, mint akit szívlapáttal agyonvertek. Zombiként végigtengtem a keddet, szerdán már muszáj volt kávét innom és vacsoráznom valamit, mert addigra a rozskenyér gondolatától is rosszul voltam és csillagokat láttam. Csütörtökön zöldséglevest ettem, aztán nem is tudom, ami épp szembejött, mentségemre, mindenből csak falatokat és kerülve a cukrot, széndhidrátot. Azért persze leszaladt 3 kiló, ami nem hiányzik, van még így is bőven. A szélsőséges diétáktól ezentúl is tartózkodom, ez biztos.

Amire az egész nagyon jó volt, kicsit helyretette a vízivási szokásaimat, amire eddig nem lehettem nagyon büszke a napi másfél-két litereimmel. Kedd volt asszem a csúcs, amikor reggeltől estig 4 és fél liter vizet + a 7,5 deci levet megittam, ami barátok közt is több, mint 5 liter folyadék. Persze folyton pisilni jártam, de ez nem új, amúgy is folyton pisilni járok.

Következő lépés, hogy innen úgy folytassam, hogy helyes csapásirányra lépjek, tudjak nemet mondani a cukornak, meg a szénhidrátnak és egészséges dolgokat egyek és elkezdjek megint valamit mozogni. Mostanra közel 35 kilóra vagyok attól, amit el kellene érni és tudom, hogy a fogyáshoz nem elég olyan műsorokat néznem, amiben túlsúlyos amerikai nőkön végeznek gyomorbypass-műtéteket, mert ettől én még kövér maradok. Úgyhogy nem marad más hátra, vége a kurva kifogásoknak, életmódot váltok!

gyros.jpg

Itt épp egy nyári fesztiválon táplálkozom helytelenül júliusban

A bejegyzés trackback címe:

https://nyafogoslefogyos.blog.hu/api/trackback/id/tr314240177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hokihari 2018.09.16. 10:36:14

Fogyni rohadt nehez,de megtartani az optimalis sulyt is nehez. Minden falatnal arra kell gondolni mennyit kell mozogni hogy elegessuk a bevitt kca-t!!!

hokihari 2018.09.16. 10:37:19

Nagyon sokat kell mozogni ugy kicsit könnyebb fogyni

midnightcoder2 2018.09.16. 10:38:50

Szerintem 200 év múlva a mai orvostudományra kb. úgy fog majd tekinteni az akkori, mint mi ma a 200 évvel ezelőttire, amikor még higannyal gyógyították a szifiliszt. És ez igaz az egészséges táplálkozásra és életmódra is.

hokihari 2018.09.16. 10:40:24

En mindent megeszek de nagyon sokat mozgok edzek 10 kilo minusz.Szinte sose ehezek.

2018.09.16. 10:43:51

Engedd meg, hogy keblemre öleljelek, virtuális felebarátom lettél. Évek óta kezdem "mától" a fogyókúrát, de kifogásgyártásban sokkal jobb vagyok. Könyvjelzőzöm a blogodat és elolvasom a régi bejegyzéseidet is. A lepényhal meg utoljára. :)

bbwd 2018.09.16. 11:07:10

nem kell a szélsőséges diéta

csak....kevesebbet....kell....enni....

2018.09.16. 11:16:19

Azt felejtsd el, hogy a sikeres duci modellek boldogok. Az egy felvett póz, egy üzleti vállalkozás, hogy jól érzik magukat. Szerintem a kifogások legmagasabb szintje. Igaz, hogy 30 éve nem volt divat, de Cindy Crawfordéknak sem volt duci kolléganőjük, akik ma is sztárok. A maiak is ki fognak menni a divatból, mert az ő állapotuk fenntarthatatlan, ők az üszkösödő cukorbeteg lábaikkal lesznek elfoglalva 10 év múlva vagy valóságshowt forgatnak velük, ahogy befekszenek egy fogyiklinikára.

hokihari 2018.09.16. 11:29:02

@bbwd: Tökeletes.Akik eheznek azok fogynak kevesbe.Nem is tudom honnan veszik ezeket a leböjt stb kurakat.Inni csak vizalapuakat tea ,citromos viz ,tiszta viz.Kerulni a cukor tartalmu eteleket italokat es megy a fogyas.Havi 1-2 kilo minusz tökeletes.

midnightcoder2 2018.09.16. 11:30:50

@Hortenz: Vagy nem. A deszkamodell ropilábakkal csak az utóbbi 30 évben lett divat, viszont valahogy nagyanyáink is megérték a 70-80 éves kort.

Zsuzsi25 2018.09.16. 11:56:02

@bbwd: téééényleg!???? Pfuu bazdmeg! Látszik, h semmit sem tudsz a témárol.

Zsuzsi25 2018.09.16. 12:00:29

@hokihari: nekem csak az éhezés hozot eredményt. Életem végéig éheznem kell, ha meg akarom ezt tartani. Nekünk, akiknek nem jutott jo genetika, vagy az éhezés van, vagy a kövérség! - Én az elsöt választottam. Kiváncsi leszek, hogy birom eztnem majd mondjul 40 felett
(Mielött beszolnál: Didetetikus álltal összerakott 140!!! ch s diétát követek. Koppig betartva!!!, és igen, minden vizsgálaton átestem. Egy egy enyhe pajzsmirigy alulmüködés. Semmi több)

hokihari 2018.09.16. 12:17:03

@Zsuzsi25: Es mi törtenne ha 3-szor annyit mozognal legalabb mint most?3-4-SZER TÖBB Energiat elhasznalnal mint most? Elfogy
nal 0 kilora?

gergerg 2018.09.16. 12:18:01

@Zsuzsi25: Lehet beszélni a genetikáról, de van két idevágó tény.
1) Ha egy nő 1900kcl-t eszik meg egy nap, akkor fogy. (Ha betegsége van, akkor nem, de azokat illik kezeltetni.)
2) 1900kcl elég sok ahhoz, hogy ne éhezz. Ebbe persze csokik, sültek, akármi nem fér bele, de zöldség, tojás, gyümölcs és sok más is igen.

A harmadik meg, hogy az ilyen elszállt dolgok, mint a léböjtkúra, kb semmire sem jók. Lefogysz velük, az biztos, mert a béka feneke alá viszed a kalóriabeviteledet, de közben rosszul leszel (ahogy a poszter is írta) és amikor abbahagyod, a lassú anyagcsere miatt a szervezeted azonnal visszaépíti a készleteit.
Ahhoz, hogy valaki lefogyjon, életmódot és étkezési szokást kell váltania és hosszú távra kell terveznie. Nem lehet két hónap alatt leadni, amit 10 évig szedtél fel. Havonta 2kg fogyásnál senki ne akarjon többet, mert folyamatos orvosi segítség nélkül belebukik. (A folyamatos orvosi segítség az, ha befekszel egy klinikára, nem pedig az, hogy valaki a netről letöltött étkezési tervet "állít neked össze".)

hokihari 2018.09.16. 12:26:14

En nem vagyok az a beszologatos csak erdekel kicsit a tema.Mindenkinek sajat elete ki igy ki ugy erzi jol magat no problem.De az en tapasztalom ha extra sokat mozgok es normalisan eszek rohamosan fogyok.A vegen mar annyira megy a sulyom lefele hogy iszok sört meg jekrem is modjaval.De ha nyaron 1 honapig csak lazitok kb 2-3 kilo zsir vissza jön ugy hogy nem zabalok .En a sok mozgasban hiszek.Ilyen hulye dietas szarokat sose ettem ittam ,sose ehezek .

2018.09.16. 12:31:57

@midnightcoder2: Nem. Akiket sztárolnak, azok jócskán elhízottak, nem pedig túlsúlyosak. A kettő nem ugyanaz, még orvosi értelemben sem. A probléma pont az, hohy a két véglet van kihangsúlyozva, az arany középút, a valódi átlag sehol nem jelenik meg. De még a konfekcióban sem, mert a jó cuccok 42-es méretnél megállnak, aztán vannak az órias boltok. Közte semmi. Basztatják a nőket, hogy szarul öltözködnek, pedig csak azért mert egész egyszerűen nem célcsoport az átlag. Amit mondjuk soha nem fogok megérteni, hogy miert jó modjuk egy ruhagyártó cégnek, aki profitorientált.

Bobby Newmark 2018.09.16. 12:32:02

@midnightcoder2: Nagy valószínűséggel nem. Bőven eleget tudunk már az emberi szervezetről és a táplálkozásról, hogy ne legyenek már nagy meglepetések. Ez kb olyan csodavárás, mint amikor az ezós hülyék így 200 év tudományos fejlődés után még mindig azt várják, hogy kiderüljön, hogy mégiscsak lehet varázsolni.
Szórakozásnak elmegy, bár kibaszott ostoba színvonal, de ne ülj tűkön, hogy ilyen történni fog valaha.

hokihari 2018.09.16. 12:33:11

Ha valaki vesz egy hatizsakot es belerak 5-10 kilo sulyt es gyalogol 2 orat az ehet is azert akar krumplis tesztat is.

Bobby Newmark 2018.09.16. 12:34:39

@hokihari: Ennyi a megoldás. Két hónap alatt fogytam 16 kilót úgy, hogy elkezdtem feleannyit enni, mint eddig (napi egy étkezés, és kész), lecseréltem a cukros szarokat kalóriamentes szarokra, elhagytam a napi két-három sört, és gyalogoltam napi 5 kilométert.

hokihari 2018.09.16. 12:35:45

De altalaban nem a tulsulyosakat latom Igy csinalni.Vagy ha Keveset mozok az ember Akkor marad a koplalas.Szerintem az nehezebb koplalni egy elejen at.Enni jo en minden etelt szeretek! Ezert mozgok extra sokat!

hokihari 2018.09.16. 12:38:42

@Bobby Newmark: Ugyes vagy Bobby!!! Gratulalok!

hokihari 2018.09.16. 12:39:47

Ne hagy abba a mozgast !

hokihari 2018.09.16. 12:44:43

Most viszlat megyek edzeni!

Bobby Newmark 2018.09.16. 12:46:07

@Mate12345: 1900kcal egy férfinak is sok, ha nem fizikai munkát végez.

"Nem lehet két hónap alatt leadni, amit 10 évig szedtél fel. Havonta 2kg fogyásnál senki ne akarjon többet, mert folyamatos orvosi segítség nélkül belebukik."

Pontosan ezt tettem, HETI két kilót fogytam két hónapon keresztül, és úgy tűnik nem lett belőle bajom. Pont az ilyen ijesztgetős dumák miatt elmentem azért a háziorvosomhoz konzultálni erről, de nem nagyon ijedt meg, elküldött teljes vérképre, de végignézett rajtam, aztán mondta, hogy nem olyan sürgős, nem lát semmi olyat, ami aggodalomra adna okot, meg mondta, hogy ha nem érzem magam szarul, addig valószínűleg nincs gond se.

Azóta összesen -21kg-nál tartok (platóztam augusztusban, mert kicsit engedtem a szigorból fesztiválok miatt, meg elkezdtem súlyzós edzést is, amikor már nem voltam kényelmetlenül dagadt, és az izomtömeg növekedés ellensúlyozta a zsír fogyását), és kb még egy tizest kéne csökkentenem abszolút értékben, hogy elérjem a "versenysúlyom".
Biztos vagyok benne, hogy menni fog. Amikor már nem lesz rajtam sok tartalék, akkor kell majd kurvára odafigyelnem. Addig simán mehet a 30-50%os napi kalóriadeficit.

Mondjuk lehet, hogy kurvanagy szerencsém van a genetikámmal, és csak az iszonyatos lustaságom miatt híztam el eleve...

2018.09.16. 12:47:54

Nekem az a véleményem erről az egész fogyókúra dologról, meg megtartásról, hogy itt bizony az önmagunk legyőzése a kulcs. Egy fél életet átfogyókúrázott nő általában tudja mi jó neki, melyik fajta étrend tartható és milyen mozgásforma áll hozzá közel. Csakhogy ezekre át kellene állni végleg, nem kúraszerűen. És itt van a kutya elásva, mert ez az a bizonyos életmódváltás. Mert ez az egész környezetünket érinti és úgy nem megy, hogy a család, a kollegák, az egész ismeretségi kör nem partner. Nekem van barátnőm, akinek erre ment rá a házassága, mert a férj nem volt partner. Nem lehet egy életen át azt csinálni, hogy sütök egy vajling fánkot a családnak, majd én nem eszek belőle. A nagymamák cinikus beszólásai, a kollégák állandó heccelése lélekromboló.
Szóval szerintem alapvetően kell egy együttmőködő partner, akivel KÖZÖS az elhatározás, mindent, de minden szokásunkat át kell gondolni és szervezni. Valamint kell egy baromi hatarozott és kitartó, asszertív kommunikáció a környezet felé, hogy ne baszogassanak, legalább addig, amíg tudatosul mindenkiben, hogy "ezek" bizony komolyan gondolják.

Baromi nehéz az átállás, mert az egész magyar gasztronómia búzaliszt alapú, a nem sportolás pedig hungarikum. Ezzel kell szembe menni.

különvélemény 2018.09.16. 12:52:44

Borzasztó egyszerű fogyni, ha valaki tényleg akar. Ha nem, akkor úgy is mindegy mit csinálsz.

Mondjuk eszel napi 2x, 10-kor és 3-kor 600-600 kalóriát.
Vegyesen, üres kalóriát nem viszünk be, mint pl a tészta. Hús, részben zöldség köret megfelelő.
Bedobsz egy multivitamin tabit a 10 órásnál, hogy ne legyen vitaminhiányod.
Ha nagyon éhes vagy este, megiszol egy kis pohár répalevet, vagy valami vegyes nem cukros zöldséglevet.
Ennyi, napi fél kiló lemegy, persze ez függ a jelenlegi testsúlyodtól is.
Semmi bajod nem lesz a napi fél kilótól, a koplalás egészséges, csak a fogyókúra lobbi hazudja az ellenkezőjét, hogy évekig el tudja neked adni a fogyicuccát.

Bobby Newmark 2018.09.16. 13:10:41

@Zsuzsi25: Te meg a fizikáról. Olyan nincs, hogy kevesebb energiát viszel be, mint amit felhasználsz, és nincs változás a testeden. Ha mégis, akkor feltaláltad az örökmozgót, és mehetsz a Nobel-díjadért.

De jellemzően az a helyzet, hogy nehezen számszerűsíthető mindkettő a gyakorlatban, és aki rohadtul számolgat, az mégis valahogy fölé lövi a bevitelt, és túlbecsüli a felhasználást. BŐVEN az energiafelhasználás alá kell beállítani a bevitelt, és akkor nem bassza el az ember véletlenül.

2018.09.16. 13:16:56

A léböjtnél vált számomra teljesen világossá számomra, hogy te egyáltalán nem akarsz életmódot váltani / fogyni.

vanda62 2018.09.16. 13:23:57

Az elhízás súlyos betegség. Elhízottnak azt szokták tekinteni, akinek a BMI indexe magasabb 30-nál. Mivel betegség, csak orvos tudja kezelni. El kell menni egy obezitológiai központba, és végig kell csinálni az előírt kezelést. A legjobbak azok, ahol kórházi kezelés is van, mint pl. a budapesti Szent Imre kórházban. Az ötnapos kórházi kezelés során az egészségesek 500 kalóriás, a cukrosok 800 kalóriás diétát tartanak, napi 45 perc gyógytornával. A betegeknek az öt nap során megtanítják, hogy tudják összeállítani az étrendet, milyen ételeket fogyasszanak, hogyan kell azokat elkészíteni. A dietetikus mellett pszicholóus is tart tanácsadást. Otthonra a nőknek 1200 kalóriás diéta tartását írják elő, rendszeres testmozgással. Tudomásom szerint hasonló kezelésre lehetőség van a miskolci, és a debreceni kórházban is. A háziorvostól kell beutalót kérni hozzá.

Roan 2018.09.16. 13:26:43

@Zsuzsi25: 140 g ch? Az kevesebb, mint 600 kcal, akkor a teljes energiabevitel mennyi, 1200 kcal? Nem tudom, mennyi a testsúlyod, életkorod, aktivitási szinted, de ez elég erősen koplaló diétának tűnik, esetleg érdemes lenne egy másik dietetikust is megkeresni.

sarkadigabi 2018.09.16. 13:46:30

@Zabalint: ha abból a bekezdésből vontad le a következtetést, akkor ja, nem. úgy biztosan nem.

sarkadigabi 2018.09.16. 14:02:33

@Hortenz: teljesen igazad van, mindennel egyetértek, amit írsz a kitartásról, önmagunk leküzdéséről és arról is, hogy csak akkor megy, ha 1. nem diétában, hanem életmódváltásvan gondolkodunk, 2. ehhez van partner a közelben. Szerencsére nekem minden adott, és ahogy 5 éve le tudtam fogyni 30 kilót, most is le tudok, HA AKAROK. Nekem, akinek nincs semmilyen (ismert) endokrinológiai, hormonális, egyéb betegségem, nagyjából azon múlik, hogy mikor állok bele, köpök a tenyerembe, azt csinálom rendesen :)

Kunhallmi Agnes. 2018.09.16. 14:27:40

"Először is, egy dekát se fogytam, hovatovább a helyzet tovább romlott, de ahogy az lenni szokott, mindig találtam okot arra, hogy elodázzam a fogyókúrát. "

Az egész a náci rasszista Orbánrezsim miatt van. Bele kelett volna irni a Szargentini jelentésbe, hogy az Orbán direkt megtiltotta a fogyokurát. Miközben a szegény menekülteket éheztetik, eközben a magyarokat eröszakkal hizlalják. Kár hogy csak most jutott eszünkbe, különben ez is benne lett volna.

vanda62 2018.09.16. 14:30:00

@sarkadigabi: minden betegségből, és ezek között minden függőségből való kigyógyulás első lépése, hogy az ember beismeri saját magának, hogy beteg, a második pedig az, hogy segítséget kér. Ha tényleg 35 kg súlyfelesleg van rajtad, akkor az önmagában betegség, amely egyenes út a magas vérnyomás, és a cukorbetegség, és ezek szövődményei felé. Tapasztalatból mondom, húsz év előtt nekem sem volt semmi bajom, mire eljutottam a kórházig, már az életem múlott azon, hogy végigcsináljam a fogyókúrát.

Kunhallmi Agnes. 2018.09.16. 14:37:09

"az önfegyelem, melynek annyira nagyon híján vagyok, hogy elkezdeni se tudok egy fogyókúrát, beigazolódjon: megvan bennem. Kitaláltátok, mi? Persze, nincs, vagy nem annyira, mint kellene."

A megoldás rendkivül egyszerü. Menj át Szerbiába, és jelentkezz sziriai menekültként a magyar határon. Garantálom neked, hogy az Orbánék lefogyasztanak a tranzitzonában, nem lesz gondod az önfegyelmeddel.

sarkadigabi 2018.09.16. 14:50:05

@vanda62: én szeretném azt hinni, hogy még meg tudom oldani magam, ahogy 5 évvel ezelőtt is le tudtam fogyni 30 kilót azzal, hogy odafigyelek az étkezésre, nem azt mondom, hogy nem kívánom igénybevenni az orvostudomány segítségét, de megadnám az esélyt, hogy megy ez magamtól is. aztán ha mégsem, akkor jöhetnek a doktorok (ha még maradnak addig az országban)

vanda62 2018.09.16. 15:05:16

@sarkadigabi: próbáld meg, én és a hatásomra a gyerekeim is a kaloriabazis.hu alkalmazást használjuk az étrend megtervezéséhez, és a mozgás naplózásához. A 26 éves lányom, aki irodai munkát végez, napi 1500 kalóriás étrenddel kezdett, hat hét után simán tartja az 1200-1400 kalóriát is, és ennyi idő alatt 8 kilót fogyott. Sajnos, aki hajlik a hízásra, annak az ideális súly elérése után is meg kell terveznie a napi, heti étrendet, hogy az általa elfogyasztott kalória mennyiség az elégetett üzemanyagon belül maradjon. Életre szóló program, de napi 10-15 percet igényel csak + a rendszeres mozgás.

fénycsepp 2018.09.16. 15:18:28

Aki fogyni akar, egyen sovány túrót, es találjon magának örömöt adó hobbit, hogy ne gondoljon annyit a kajára. Nincs jobb dolog az esti fitnesznél :)

midnightcoder2 2018.09.16. 15:37:34

@Bobby Newmark: "Nagy valószínűséggel nem. Bőven eleget tudunk már az emberi szervezetről és a táplálkozásról, hogy ne legyenek már nagy meglepetések. "

200 éve is pontosan ezt hitték. A nagy meglepetések majd akkor jönnek, amikor megfejtik hogy a különféle bubók mint Pl. az elhízás mögötti genetikai problémák milyen folyamatokat gyengítenek vagy erősítenek, illetve akkor már arra is lesz mód, hogy ezeket a folyamatokat korrigálják. Ha erre képesek lesznek, akkor lehet azt mondani, hogy a dokik tényleg tudják hogy mit beszélnek. Onnantól kezdve lehet majd azt mondani, hogy a gyógyító ember nem doktor úr, hanem mérnök úr. Ez utóbbi az, aki úgy nyúl bele a motorba hogy pontosan tudja hogy mit csinál, és a hibás kormányművet nem úgy akarja javítani, hogy akkor mostantól kezdve csak balra tekerjük a kormányt.

midnightcoder2 2018.09.16. 15:39:39

@Kunhallmi Agnes.: Vagy jelentkezz európai menekültként, bármelyik arab ország határán. A főbelövés a legjobb fogyókúra, a csontjaid tömege csak úgy 6-7 kiló.

Zsolt Pőczee 2018.09.16. 15:45:08

4 hónap alatt 18 kilót fogytam. Ne a hülye blogodat irogassad, hanem menj sportolni, és egyél normális kaját. Nagy titok volt mi?

midnightcoder2 2018.09.16. 15:48:09

@Bobby Newmark: "Olyan nincs, hogy kevesebb energiát viszel be, mint amit felhasználsz, és nincs változás a testeden."

Az viszont, hogy a tested milyen mértékben hasznosítja a bevitt energiát, és mit csinál vele, az nagyon-nagyon egyénfüggő. Elég egy durva hormonális változás ahhoz, hogy aki eddig zabált amennyit akart és mégis karcsú volt az hirtelen a levegőtől is pufira hízzon. Onnantól kezdve pedig elindul a harc, a gének és a hormonok által meghatározott test helyett az egészséges/divatos testért, és jelenleg ehhez az orvos "tudomány" csak az aszkézist tudja ajánlani segítségül.

midnightcoder2 2018.09.16. 15:49:35

@Zsolt Pőczee: Ja, nekem is volt egy időszakom amikor alig dolgoztam és gyakorlatilag főállásban fogytam, én is megcsináltam akkor ugyanezt. Kár, hogy utána ismét el kellett kezdenem keményebben melózni, és az nem megy úgy, hogy közben éhezel.

Zsolt Pőczee 2018.09.16. 15:52:26

@midnightcoder2: Nem is kell éhezni. 3 műszak mellett nem éhezem soha. Normális kaját kell enni, és mozogni. Akkor nem éhezel, és fogysz is.

sarkadigabi 2018.09.16. 16:01:55

@Zsolt Pőczee: az a baj, hogy muszáj írnom, sajnos ez a másik betegségem :'(

Terrax 2018.09.16. 16:02:15

Nekem ez a vízivás nem megy a fejembe. Napi 3-4 liter? Ha a normál étkezéseken túl megiszom 2 literrel, átlátszót pisilek és a gondolattól is hányok, hogy még egy pohárral megigyak

vanda62 2018.09.16. 16:10:21

@midnightcoder2: az ételfüggőség kellemetlen, súlyos következményekkel járó betegség. Bizonyos szempontból alatomosabb, mint a többi függőség. Drog, nikotin, alkohol nélkül életben marad a függő, ha sikerül a kezelése, csak meg kell állnia, hogy a frusztrációt ne ezekkel kezelje. Étel nélkül azonban nem maradunk életben, ezért valóban azt kell megtanulni, hogy azért együnk, hogy éljünk, ne pedig azért éljünk, hogy együnk. Meg kell tanulni, hogy annyit együnk, amennyire valóban és ténylegesen szükségünk van, és ezt ne érezzük aszkézisnek. Ha valaki zsákot pakol, annak tényleg többet kell ennie, ha többet dolgozik, aki szellemi tevékenységet végez, annak nem kell többet ennie, hanem stresszkezelési technikákat kell tanulnia, és eleget kell pihennie, lehetőleg aktív pihenéssel, sportolással. Mondom ezt úgy, hogy tízéves korom óta én is egyetlenegy stresszkezelési technikát alkalmaztam, ráettem a problémára.

midnightcoder2 2018.09.16. 17:15:01

@vanda62: Az hagyján, de az oxigénfüggőség milyen kellemetlen baj. Viszont legkésőbb úgy 70-80 év alatt elmúlik. A stresszkezelés pedig kurvára nem segít azon, ha szédelegsz az éhségtől.

midnightcoder2 2018.09.16. 17:17:52

@Zsolt Pőczee: Attól függ. Van aki szinte bármit ehet, mégsem fogy le. Van aki ugyanattól a kajától amit te eszel lufi méretűre hízik. Nem hinnéd el, mire képes egy hormonális változás.

vanda62 2018.09.16. 17:42:29

@midnightcoder2: viszont az elhízottakat sokkal hamarabb kiszólítják, ráadásul a kevésbé szerencsések valamilyen érrendszeri katasztrófa miatt az utolsó éveiket már a kispadon töltik félbénán.

midnightcoder2 2018.09.16. 18:07:50

@vanda62: Ez is alapjában véve a génektől függ. Ahogy az egész kiszólítósdi. Van aki már gyerekként rákot kap. Van aki 20 éves élsportolóként kap infarktust és hal meg.

2018.09.16. 18:13:18

@Mate12345: "Havonta 2kg fogyásnál senki ne akarjon többet, mert folyamatos orvosi segítség nélkül belebukik."
Ez így általánosítva elég nagy butaság.
Nem mindegy, mekkora a kezdősúly, mert ha nagy, akkor jó eséllyel ennél többet fog fogyni az illető (kezdetben), ha kerüli a szélsőséges diétákat, csak kicsivel kevesebbet eszik, akkor is.
Na meg alkati kérdés is. Én nem nagyon tudok diétával fogyni, mert hozzálassul az anyagcserém, sporttal viszont a havi 2 kg-nál jóval gyorsabban, amennyiben a mozgásmennyiség eléri a "kritikus" szintet.

gergerg 2018.09.16. 18:38:09

@Bobby Newmark:
Ehhez szívből gratulálok. Ezt nem sok ember tudja hosszútávon elérni. Büszke lehetsz magadra. Jól tetted, hogy elmentél orvoshoz, már csak elővigyázatosságból is. Heti több kiló fogyás csúnyán meg tudja viselni a szervezetet, nem árt, ha lát ilyenkor szakember. (Persze ha 200-ról indultál, az kicsit más, de ez még úgy is szép teljesítmény lenne.)

Az a baj, hogy sokan belekezdenek valami turbódiétába, iszonyúan kikészülnek, ha egyáltalán képesek végigcsinálni, aztán visszazuhannak abba az életmódba, amitől eredetileg is elhíztak és azonnal visszaszaladnak a nehezen leadott kilók. Ettől persze jön a kudarcélmény és az önhibáztatás, miközben csak átverte őket egy kuruzsló.

Ami a kalóriaadatokat illeti, igazad van. Saját értékeimből indultam ki (>180cm, heti 2-3 óra sport). Csak átállítottam a férfit nőre, de ezek tipikusan nem női értékek. A legjobb, ha mindenki kinézi egy táblázatból a saját értékeit, ha fogyni akar.

2018.09.16. 18:53:32

@sarkadigabi:
Ez az 5 éve már sikerült inkább pont hogy szomorú, mert ha tényleg sikerült volna, akkor most nem született volna meg az írásod, mert megtartottad volna a tömeged.

MissX 2018.09.16. 18:53:44

Elso korben megnezni, hogy hany kcal az alapanyagcsere, illetve mennyi kell ahhoz, hogy tartsuk a sulyunkat. Ezt kovetoen a ketto koze beloni a napi kaloria fogyasztast. A folyekony kaloriaknak szinten bucsut kell mondani, tea, kave cukormentesen, viz, es ha nagyon muszaj, akkor cukormentes, zero udito. Mar ennyivel megindul a fogyas (igen, lesz olyan, hogy neha ehes az ember, de a fogyas nem megy maskent). Ha ez megvan, johet a makrok figyelembe vetele (szenhidrat, zsir, feherje arany). Ez melle heti 3 edzes (inkabb erosito, mint kardio) es tutira lesz eredemeny. Persze nem ket het alatt... A 80-20% arany mukodokepes tud lenni, 80%-ban jol enni es 20%-ba belefer egy pohar bor vagy egy szelet csoki. A legfontosabb a kaloria deficit

pizo 2018.09.16. 21:00:28

@Kunhallmi Agnes.: Biztos hogy megtiltották a fogyókúrát, Orbán valóban jó kövér, ez a bizonyíték:)

Zoli

pizo 2018.09.16. 21:05:08

@midnightcoder2: Mindig mondom, hogy a (gépész)mérnöknek egy ismeretlen szerkezetet is fel kell ismernie, hogyan működik, és adott esetben kijavítania (az időtényezőt most hagyjuk), az orvosok meg ugyanazzal a szerkezettel (emberi test) foglalkoznak min. 3000 éve, és még mindig nem ismerik eléggé...

Zoli

sörm 2018.09.16. 21:25:25

Szerintem sokkal több múlik a hormonokon, nem is értem. Kb 6-7kg plusz van rajtam, nem tudok megszabadulni tőle. Nem is értem, nagyon aktív vagyok (heti 5 edzés kb 2 éve) és támogató párral együtt abszolút egészségesen étkezünk (napi két étkezés, vegetariánus vagy hal, sok zöldség). Édesség és alkohol előfordul, de általában 1500kcal körül alakul a napi kalóriabevitel - hétvégén 1800. Nem ülőmunkám van, a nap nagyja részében talpon vagyok bár szellemi munka. A most piacon kapható legjobb smartwatch szerint 2300-2500kcal között égetek hétköznap, 1800-2000 hétvégén. A kulcs a pajzsmirigy alulműködésben van. Ha emeljük a gyógyszeradagom leolvadnak rólam a kilók. De akkor jönnek más egészségügyi problémák, túl magas az adag. A mostani adaggal minden más oké, de ha megőrülök sem fogyok. Nem tudom hogy a szervezetem hogyan tartja meg az extra kilókat az állandó alacsony kalóriabevitel ellenére, de alighanem meg kell tanulnom együttélni ezzel :)

hokihari 2018.09.16. 21:34:24

Nem ertem, ha emeled a gyogyszer adagot lefogysz,csökkented Akkor hizol.De Miert csak 6-7 kilot?

sarkadigabi 2018.09.16. 21:41:12

@Terrax: azelőtt én is így voltam, egyszerűen fizikailag nem tudtam többet inni napi másfél liternél, most viszont pár nap alatt tökre hozzászoktam, napi 3 liter alatt meg se állok :O

sarkadigabi 2018.09.16. 21:47:03

@sörm: ez tényleg érdekes:) azt tudom, hogy a tsh-m rendben, szóval a hiba nálam nem itt van

tmm 2018.09.17. 06:59:02

Érdekes, hogy mndenki a második lépéssel kezdi a fogyást, vagyis a kúrával. Az első lépés az lenne, hogy feltérképezzük az elhízás okát, mert a túlevés, és a mozgásszegény életmód páros az nem kiváltó ok, hanem következmény, mégpedig összetett, pszichológiai, hormonális, keringési, légzési, emésztési, felszívódási zavarok, öröklött, vagy szerzett, környezeti hatások, stb. Ha ez megvan, akkor lehet célzottan ezekre (mert valószínűleg több is van, az én esetemben 12 ilyen tényezőt kellett egyenként kiiktatni, illetve megbékélni vele), de még ezelőtt fontos lenne a 0. lépés, hogy felismerjük, hogyan működik az a szervezet, amelyik anélkül tartja a súlyát éveken keresztül, (néhány kg-os téli-nyári ingadozástól eltekintve), hogy gazdája mérné az elfogyasztott étel mennyiségét. Ez a kulcs az első lépéshez, ami megalapozza a 2. lépést, vagyis a fogyókúrát.

tmm 2018.09.17. 07:08:30

Akik szerint a túlsúlytól úgy lehet megszabadulni, hogy kevesebbet kell enni, azoknak üzenem, hogy tériszonyt úgy lehet legyőzni, hogy nem félsz a magasban. A drogról (cigarettáról, alkoholról) úgy lehet leszokni, hogy nem teszed többet. A szerencsejátékól úgy lehet leszokni, hogy nem játszol többet. A depressziót úgy lehet legyőzni, hogy vidámabb leszel. És még lehetne sorolni, de szerintm értitek. Egyik esetben sem működik a megbélyegzés, vagy a kiközösítés. Ami működik, az a háttérben lévő okok felderítése, kiküszöbölése, kezelése, majd utána tüneti kezelés. Segíthet pszichológus, orvos, dietetikus, személyi edző, barát, családtag, kolléga, bárki, de kell valaki, aki segít, támogat, jó irányba billent a válaszút előtt, továbblök, ha holtpontra jutottunk. Enélkül optimista becslések szerint 100-ból 1 nek fog sikerülni.
A próbálkozóknak kitartást, és további sok sikert kívánok.

Filf 2018.09.17. 07:56:43

Pontosan 30 éve kondizom, sok csirke, zöldség, fehérje. Általában 10 évvel néznek a koromnál fiatalabbnak. Nincsenek csodák, minden nap háború és mindegyik félrezabálásnak megvan a büntetése. Szarul hangzik de ez a valóság.

FlybyWire 2018.09.17. 08:56:35

@Bobby Newmark: "Mondjuk lehet, hogy kurvanagy szerencsém van a genetikámmal, és csak az iszonyatos lustaságom miatt híztam el eleve..."

Nem lehet, biztos.
A feleségem és én is meglehetősen lusták vagyunk. Én régen sportoltam, ő soha. 1 gyereket szült, össszevissza eszik mindent, sokáig egyáltalán nem mozgott, de 62 kg fölé sose ment így (158 cm, szóval ez már úgy 10-12 kg felesleg).
Aztán egyszer elment futni, és meglepődött mennyire jól érzi magát. Mostanában heti 2x jár, és látványosan változik tőle (nomináli fogyás még csak 3-4 kg, na de a forma :D
Mindez 33 évesen.
Sajnos én még csak heti 1x mozgok, és így csak tartom a 90 környékét, de alig 3 napja kezdtem el feleannyi enni mint szoktam, és már megy le a hasam.
Úgyhogy én tényleg elhiszem, hogy a genetika számít! (Mindketten cingár gyerekek voltunk, és a kisfiunk is az :))

szamaritánus 2018.09.17. 09:49:26

@tmm: 16 eve letettem a cigit, egyik naprol a masikra, azota se gyujtottam ra. Csak akarni kell (pl azert h ne dogolj meg idejekoran), nem a kifogasokat keresni meg a fuggoseg nehezsegeivel takarozni.

Brained 2018.09.17. 09:54:22

Kedves Gabi!
Tényleg szeretnél egy egészségesebb testalkatot, vagy csak nyígni szeretnél rajta?
Az esztétika hagyjon békén, mert az, kinek mi jön be, nem alkati kérdés, a saját testképet pedig helyre lehet tenni, amint azzal már foglalkoztál is.
A kinek tetszel kérdés nem játszik, mert minden ember minden formában mindig tetszik valakinek, kérdés persze kinek. Olyan pedig nincs, hogy mindenkinek tetszeni.

Tehát, ha erős belső okokból valóban szeretnél egy zsírban szegényebb testalkatot az lehetséges és nagyon egyszerű módja van. Semmilyen szenvedéssel nem jár, sőt egy idő után élvezni is fogod.
Viszont ez egy végleges dolog, mert az életmódváltás addig működik, amíg tart, mert ha visszatérsz a jelenlegire, akkor a mostani súlyok is visszatérnek.

A táplálkozás: paleo vagy ketogén diéta.
A lényeg a könnyen fermentálódó szénhidrátok bevitelének minimumra csökkentése. Ne egyél lisztet, kenyeret, tésztát, semmit ami cukrot tartalmaz, rizst, krumplit, stb. A tejtermékekből a vajon és a sajtokon kívül a többit hagyd ki.
Hüvelyeseket csak elvétve egyél. A többiből nyugodtan ehetsz amennyit akarsz jóllakásig.
Mozgás: Heti 3*1 óra. Először test (térd, derék, váll, combok, karok, stb.) erősítése személyi edzővel a sérülések elkerülése szándékával. Amikor az edző engedélyezi jöhet a kardio jellegű mozgás. Futás stb.

Ne várj gyors eredményt! Félévig csak csináld, egyszer se ellenőrizd!
Hetek alatt semmi lényeges nem történik, de másfél-két év alatt teljesen más leszel, pl. tudod majd használni a testedet olyan dolgokra is, amit ma el sem tudsz képzelni. :)

Brained 2018.09.17. 10:18:41

@Brained: Olyan pedig végképp nincs, hogy valakinek biztosan tetszeni, akinek mindenképp szeretnénk. :) Ezek lelki gondok, nem testiek.
De gondolom neked nem ezek a problémáid.

2018.09.17. 10:57:05

@tmm:
Mikor legutóbb soknak éreztem a tömegemet, annyit csináltam, hogy lefeleztem a reggelimet és a vacsorámat. Már a 3. héten teljesen megszoktam, nem kívántam a korábbi adagot, majd pedig 3 éven át folyamatosan csökkent a testtömegem. Közben lelkileg nem változtam nagyot, ugyanaz az ember vagyok, mind örömökben, mind frusztrációkban. Szerinted viszont ez nem jó út, mert valamilyenclelki okokat kellene keresnem...

2018.09.17. 11:00:01

Ja, és mindez megy fordítva is. Mikor munkahelyváltás utan úgy alakult, hogy minden reggel le tudok menni futni, így a korábbinál lémyegesebben többet mozgok, ugyanolyan módon, ahogy korabban tettem, csak fordítva, megnöveltem a reggelimet. Minden reggel ugyanannyit eszek

2018.09.17. 11:40:11

@Brained: Az általad leírt táplálkozás az pont a nesze semmi fogd meg jól kategória. Meg általában minden táplálkozasi guru azt sorolja mit NE együnk. Mellesleg ezek a dolgok pedig azok, amit az átlagember eszik 90%ban. A maradék meg a csirkemell és a SOK ZÖLDSÉG, GYÜMÖLCS. Kösz szépen.
Ha az ember elkezd oldalakat keresni, esetleg recepteket, akkor meg nagyreszt HELYETTESÍTŐ fogásokat talál. Desszertek "mentesen" orba-szájba, gluténmentes lisztkeverékekből leutánzott lisztes ételek. Ezért is megy el a kedve egy csomó embernek, mert ezekre egyrészt nincs szüksék (nem cukormentes sütike kell, hanem ne zabálj edességet), másrész nem tartható hosszútávon. Alig-alig tanálható használható tanács. Teljesen egyedül van hagyva minden életmódváltó! Még a diétás könyvek is használhatatlanok, mert ezek se szólnak másról csak a mentes desszertekről. Elárulok egy titkot: nem minden túlsúlyos ember édesszájú. Engem speciel hidegen hagy a csokoládé és a habos sütemény.
Jó lenne ha egyszer a magas lórol beszélő sportos, karcsú emberek végre elarulnák mit esznek.
Mondj 3 reggelit!
Mondj 3 ebédet!
Mondj 3 vacsorát!
És ne monj egyáltalán nasit, köztesétkezést és sütikét, mert NEM ÉRDEKEL!

MissX 2018.09.17. 12:27:28

@Brained: ketogen dietat nem lehet egy eleten at csinalni. Az agynak szuksege van szenhidratra, illetve honnan lesz energia a sporthoz? hosszutavon az eletmodvaltas hoz eredmenyt. Kaloriaszamlalas, odafigyeles a makrokra (egy jo dietetikus siman megmondja, hogy mennyi az annyi) es sport. Kardiozas helyett sulyzos (akar sajat testsulyos) edzes. Koplalni nem szabad, az alapanyagcsere alatt tilos enni (az 1000 kcal-as es tarsai dietak felejtosek).

Brained 2018.09.17. 12:45:30

@Hortenz: Nem értem az indulatodat!
Az, hogy milyen sztereotípiák kapcsolódnak a fejedben bizonyos fogalmakhoz, a te problémád.
Én pontosan kifejtettem mire gondolok.
Abban igazad van, ha nem ehetek valamit akkor nem akarom pótolni. Pl. ha nem ehetek cukrot akkor nem eszem édesítő szert sem. Egyébként ha szénhidrát csökkentett verzióban táplálkozik az ember mindent sokkal ízletesebbnek és édesebbnek érez.
Az édesítőszer egyébként pont úgy szétkúrja az inzulin anyagcserét, mint a cukor, csak sokkal többet árt.

Ne egyél cukrot, és semmi mást sem, szokd meg az ízeket! :) Kinyílik egy világ, egy nagyon érdekes, izgalmas világ.

Brained 2018.09.17. 12:48:44

@MissX: de lehet élni, mivel a máj pont arra van kitalálva, hogy mindenből glükózt gyártson, amiből csak lehet. Sok mindenből lehet...
Ráadásul akkor tud igazán jól működni, ha ezt a tevékenységét művelheti. Méregteleníteni is akkor tud igazán.

2018.09.17. 13:01:23

@Hortenz:
Pedig egyszerű, ha kevesebbet eszel, többet mozogsz, fogyni fogsz, nem kell paleo, norbiupdate, meg sok hasonló bullshit. A desszert, nasi pedig jól látod, teljesen felesleges (nyilván rendszeres étkezésről beszélek). Érdekes, kifőzdékben, munkahelyei étkezdékben az összes túlsúlyos embernek ott van harmadik vagy negyedik fogásnak a desszert a tálcáján.

Brained 2018.09.17. 13:08:36

@Hortenz:

Reggeli:

Jóminőségű debreceni, amennyi belédfér (nekem 1-1,5 pár) sült tök, amennyi tetszik

Ebéd: hús (zsíros, vagy marha-bélszín, hátszín,rostélyos) sütve sült batáta
Húsleves tészta nélkül

Vacsora: szalámi pritamin paprika, esetleg vaj, sajt

Brained 2018.09.17. 13:19:45

@Zabalint: az a baj, hogy másfél óra intenzív mozgás nem dolgozza le egy adag sült krumpli energia tartalmát...

Tehát az, hogy mit eszel nagyon is fontos. Van amit a metabolikus rendszerünk tud kezelni, és van amit nem. A túl sok szénhidrát, több mint 80 g / nap, az mindenképp túlterheli.

2018.09.17. 13:24:42

@Brained:
De miért kellene másfél óra intenzív mozgásnak ledolgoznia? Nem csak mozgással fogyasztasz energiát, hanem anélkül is, alapból is szükséged van energiára.

Brained 2018.09.17. 13:33:41

@Brained: jah, ehhez semmi kenyér vagy ilyesmi... :)

2018.09.17. 13:34:31

@Brained:
Ettől a nem létező túlsúlyomat is leadnám, mert ez napi három hányást jelentene... :-)

Brained 2018.09.17. 13:36:01

@Zabalint: persze, de sajnos a szénhidrát túlzabálás tönkreteszi a szervezet energia bevitel szabályozó rendszerét...

Mozogni másért kell. Azért, hogy egészséges maradj, és nyolcvan éves korodban is tudj futni. :)

Brained 2018.09.17. 13:37:20

@Zabalint: Így jártál. Ha nem vagy túlsúlyos, és ráadásul hülye is vagy a témához, mit keresel itt?

2018.09.17. 13:39:17

@Brained:
A paleoból ítélve inkább te vagy totalisan hülye a témahoz.

Voltam túlsúlyos, maradjunk annyiban, és rettenetesen rühellem azokat, akik az áltudományos baromsagok alapján hülyítik a népet. Ezért szóltam hozzá.

2018.09.17. 13:40:40

@Brained:
"Mozogni másért kell. Azért, hogy egészséges maradj, és nyolcvan éves korodban is tudj futni. :)"

Ezzel teljesen egyetértek. Ugyanakkor a másik oldalon egy aktív életmódhoz megfelelő táplalkozás is kell, a szélsőséges diéták mozgással kombinálva ugyanúgy tönkretehetik a szervezeted, mint az elhízás.

Bobby Newmark 2018.09.17. 13:42:30

@Brained: Fasza tanácsok, a paleo nettó faszság, a ketogén meg veszélyes egészségügyileg. Gratulálok!

2018.09.17. 13:47:21

@Bobby Newmark:
Amúgy vicces, hogy a paleo diétajába még a debrecenit is beletette. :-)

Egyébként elsőre nekem a köszvény jut eszembe (hús hússal következménye), de egy orvos vagy dietetikus valószínűleg jópár potenciális betegséget fel tudna sorolni, amire szamíthat, aki a diétaját követi.

Bobby Newmark 2018.09.17. 13:53:01

@MissX: Tesóm fél év alatt megzuhant tőle egészségügyileg, abba kellett hagynia. Amíg bírta, addig gyúrt, tartotta az izomtömeget, és leadta azt a kevés felesleget, ami rajta volt. Aztán kimerült a szervezete, először csak edzeni vált képtelenné, aztán még szarul is lett.

Ez egy vész esetére, súlyos tápanyaghiányra való bennünk lévő mechanizmus, nem a szervezet alap, normál működése. Annyira nem is javasolják az orvosok, inkább csak az ilyen táplálkozási divatdiktátorok egyik kedvence.

Bobby Newmark 2018.09.17. 13:58:49

@Brained: KIVÉVE a ketózis alatt, amikor is nincs miből glükózt gyártani (egyébként is glikogént, de mindegy), és ketont gyárt zsírból.

Egyes, leülhetsz.

Bobby Newmark 2018.09.17. 14:03:21

@Brained: MÁSFÉL óra INTENZÍV mozgás EGY adag sültkrumplit (80g, 300kcal)?!

Na jól van, menj a picsába.

Brained 2018.09.17. 14:04:01

@Zabalint: A szénhidrát csökkentés nem szélsőséges, hanem természet közelibb.

sarkadigabi 2018.09.17. 14:06:02

lécci ne itt öljétek meg egymást, peace van minden

Brained 2018.09.17. 14:08:18

@Bobby Newmark: Imádom az okosokat, akik semmit nem tudnak.

Szerinted a zsír az mi? Nincs benne esetleg glicerin?
A sült krumliból arra a mennyiségre gondoltam, amit egy átlag magyar szed magának a rántotthús mellé. :)

Brained 2018.09.17. 14:09:51

@Bobby Newmark: Elképzelhető, hogy mindezt úgy gondolta, hogy zsírt sem eszik, csak csirkemellet. Akkor hihető, sőt egyértelmű.

2018.09.17. 14:13:03

@Brained:
Az tény, hogy az emberek túl sok szénhidrátot visznek be, de az ellenkező véglet sem jó. Ha valaki hazánkban teljesen komolyan leírja, hogy paleo diéta, az bűzlik a Szendi féle áltudománytól.

Brained 2018.09.17. 14:13:29

@sarkadigabi: Egymást? Értem én ezt a szokásos magyar konfliktuskerülést, de miért veszel mindenkit egy kalap alá? Egy ember van itt, aki minden tudás nélkül beszólogat mindenkinek.

Brained 2018.09.17. 14:14:38

@Zabalint: Azt hiszem veled kapcsolatban írtam már egyszer a sztereotípia fogalmat, ugye?

Bobby Newmark 2018.09.17. 14:18:50

@Zabalint: Na ja. Kb 5-6 éve, mikor elkezdett így divattá válni a paleo faszság, még talán volt egy kis értelme. Onnantól, hogy jönnek az ilyen faszságokkal, hogy "paleo sütemény" meg "paleo fagyi", teljesen egyértelművé válik, hogy csak a hülyék lehúzása az egész túlárazott szarokkal, és hogy a "paleo" semmit nem jelent, csak egy buzzword, egy hívószó az ostobáknak, akiket meg lehet ezzel szopatni.

2018.09.17. 14:18:55

@Brained:
"A sült krumliból arra a mennyiségre gondoltam, amit egy átlag magyar szed magának a rántotthús mellé. :)"

Ja, csak te arra a kommentemre reagáltad a sült krumplit, amiben azt írtam, hogy már az is sokat segítene, ha simán kevesebbet ennének az emberek. Szóval ne abból indulj ki, hogy 3-szor akkora adagot eszneo, mint amennyit egy dietetikus ajánlana, mert te épp azt akartad bizonyítani az állítasoddal, hogy nem egészséges krumplit enni (egyébként a krumpli azon kevés ételek egyike, amelyre a múltban egész orszagok étkezését lehetett építeni, mert majdnem minden fontos tápanyag benne van).

2018.09.17. 14:24:25

@Bobby Newmark:
Már az elnevezése is kamu, mivel nagyjából konszenzus van az őskort kutató szakemberek között, hogy köze nincs az egésznek az őskori ember feltételezett étrendjéhez (pl. nagytestű állatok vörös húsa az egyik legfontosabb a paleo étrendben, míg a kutatók szerint sokkal több kistestű ragcsálót és madarat ettek az őskorban). De ha lenne is, semmi alapja nincs annak, hogy ugyanazt kellene ennünk, mivel a mai civilizációs betegségek egyszerűen az akkori rövid varható élettartam miatt nem alakulhattak ki.

Bobby Newmark 2018.09.17. 14:28:18

@Brained: Csak éppen NEM baszta el, úgy csinálta, ahogy kell. Zsírt zsírral és fehérjével. És ő NEM csalta el, nem voltak kis bűnözései, nem tért el tőle egy picit sem. Aztán mégis jelezte egy idő után a szervezete, hogy ez így nem működik.

Ugyanis ő nem divatból csinálta, hanem mert a féltestvére rákos lett 30 éves korában, és keringett ilyen infó a neten, hogy a ketogén diéta "kiéhezteti a rákot", és ő kipróbálta, hogy tartható-e ez a diéta. Szóval volt "némi" motivációja, hogy pontosan és jól csinálja.
Azon túl, hogy nem, nem éheztette ki a rákot, még az is kiderült, hogy egészséges embernek sem tesz jót hosszú távon, terhelés mellett.

A lány egyébként belehalt a rákba. :(

Brained 2018.09.17. 14:36:07

@Zabalint: pont arról volt szó, hogy a mozgás döbbenetesen kevés energiát éget el. A mennyiség csak egy viszonyítás.

Egyébként próbálj meg leevezni egy padon 300 kalóriát vagy 1200-1300 joulet! Hidd el meg fogsz lepődni, hogy hányszor halsz meg közben! Hacsak nem élsportoló vagy, mert akkor menni fog, csak nem lesz könnyű.

2018.09.17. 14:45:27

@Brained:
1 óra közepes tempójú futás több mint 2 adag sültkrumplit jelent, ha azt tekintjük adagnak, amit Bobby írt. A másik fele meg az volt a mondandómnak, hogy mértékkel kell enni, tehát nem, nem vagyok hajlandó 3-szoros adaggal számolni.

Brained 2018.09.17. 14:56:34

@Zabalint: Az, hogy mit ettek az emberek abban az evolúciósan fontos korszakban, amikor fajunk kialakult a mai formájára, senki nem tudja. Legföljebb sejtegeti.
A metabolizmusunk működéséről, a biokémiánkról, viszont egyre többet tudunk. Nagyon úgy tűnik, hogy a cukor túl terheléssel semmit sem tud kezdeni a szervezetünk, míg a cukorhiány egészen jól tudja tolerálni.

De megyünk kép állatot a patkányt és a degut! Ugye hogy hasonlítanak? Az egyiknek glikogén anyagcseréje van, a másiknak ketogén. Vajon melyik él három évig és melyik 12-ig?

2018.09.17. 14:59:01

@Brained:
Csakhigy te nem pusztán a cukor visszaszorításáról beszélsz, hanem az összetettebb szénhidrátokéról is. Mert előbbit nem vitatta senki.

Brained 2018.09.17. 15:07:16

@Zabalint: Mindenről, amiből a szervezetben három pár pillanat alatt cukor lesz. Tehát az összes keményítő féle. Természetesen senki nem beszél azokról a szénhidrátokról amit nem emésztődnek meg. Csak a baktériumok tudják emészteni a vastagbélben és illózsírsavak keletkeznek belőlük.

Brained 2018.09.17. 15:11:16

Minden rossz, ami megemeli az inzulinszintet. Miért hosszabb ideig és minél jobban annál rosszabb.

Bobby Newmark 2018.09.17. 15:20:05

@Brained: Melyik a mai formája? A fekete, barna, sárga, vörös, fehér bőrű?

Egészen kurvára egyértelmű, hogy az ember azt ette, amit az adott területen talált. A hegyi ember biztosan kevesebb halat evett, mint a tengerparti.
Egy dolog biztos, hogy ha mondasz egy _bármilyen_ étrendet, hogy na _azt_ ette az ember a paleolitikum idején, akkor az biztosan hülyeség lesz. Reálisan fel kéne sorolni mindent, amit az ember képes megemészteni, meg még pár dolgot, amit nem. Mert egészen biztos, hogy a paleo kori emberek is mindent megettek, amit csak meg tudtak.

És azt honnan a picsából veszed, hogy a degu ketogén emésztésű? Eleve növényevő, nem is eszik zsírt, baz! Továbbá az egész internet kb egyetlen oldalt tud feldobni, ahol együtt szerepel a degu és a ketogén szó, egy bloggert akinek lett egy deguja, és ketogén diétába kezdett éppen.
Ja, meg vannak lexikonok, találatnak, meg szótárak. Kb az egész internet nem tudja a két szót összekötni, neked hogy a tökömbe sikerült?!
És a 12 évet honnan vetted? Mert a 8 a legtöbb, amit a kisállatosok írnak, de inkább 5-6 közé teszik a legtöbben a várható élettartamot.

Két perc alatt ellenőrizhető hazugságokkal kit akarsz te átbaszni, és hogyan gondolod, hogy sikerülni fog?

Brained 2018.09.17. 15:22:32

@Zabalint: Nézd szerintem ne játsszunk számháborút! Butaságnak egyik legsúlyosabb formája, amikor letereljük magunkat a lényegről.

A lényeg az, hogy iszonyúan kevés kaját iszonyúan sok munkával lehet ledolgozni.

Csak, ha az adott kalóriamennyiséget zsírban viszed be és utána lefutod, és van némi felesleged, akkor nem fogsz utána megéhezni. De ha az energia mennyiséget keményítőben viszed be, és lefutod, a tartalékaidtól függetlenül éhes leszel, mint a farkas.

Brained 2018.09.17. 15:34:32

@Bobby Newmark: Esetleg azért, mert értek az állatok élettanához?
Esetleg azt is tudom, hogy mit eszik és hogyan emészt egy állat? Esetleg az nem lehet, hogy az állatokkal kapcsolatos ismereteimet nem az internetről szerzem?

Esetleg elgondolkodsz rajta?

Brained 2018.09.17. 15:34:36

@Bobby Newmark: Esetleg azért, mert értek az állatok élettanához?
Esetleg azt is tudom, hogy mit eszik és hogyan emészt egy állat? Esetleg az nem lehet, hogy az állatokkal kapcsolatos ismereteimet nem az internetről szerzem?

Esetleg elgondolkodsz rajta?

2018.09.17. 15:37:19

@Brained:
"A lényeg az, hogy iszonyúan kevés kaját iszonyúan sok munkával lehet ledolgozni. "

Nem, ez a te allításod, a példad meg, amivel alá akarod támasztani, megbukott. Nem, egy adag sültkrumpli nem 1000 kalória (az lenne 1,5 óra intenzív testmozgás, hanem 300 körül).

A masik, hogy folytón az egyik oldalán rugózol annak, amit írtam, mert a másik fe az votl, hogy az emberek azért híznak el, mert túl sokat esznek. Pl. az általad említett sültkrumoli megaadagot. De szerinted inkább egyenek csak zsíros disznóhúst, amennyi beléjük fér...

"Csak, ha az adott kalóriamennyiséget zsírban viszed be és utána lefutod, és van némi felesleged, akkor nem fogsz utána megéhezni. De ha az energia mennyiséget keményítőben viszed be, és lefutod, a tartalékaidtól függetlenül éhes leszel, mint a farkas."

Nekem meg nem ez a tapasztalatom. A zsíros kaja rövidtávon akár rosszullét szintjén okoz telítettséget, valamint álmossagit, ami pár órával később szinte átmenet nélkül megy át farkaséhségbe. Ezzel szemben egy száraz hússzelet kis adag körettel (rizs vagy krupli) teljesen jól vagyok, órákkal később a jóllakottság elmúlásával csak eszek egy almát, és estig nem éhezek meg. Futástól meg amúgy sem leszek farkaséhes, inkább ellenkezője, oda kell figyelnem, hogy utána eleget egyek.

2018.09.17. 15:38:07

@Brained:
Amíg forrásokkal nem tamasztod alá, addig a te agymenésed marad.

Bobby Newmark 2018.09.17. 15:41:26

@Brained: Kár, hogy ez sem igaz. Én mostanában napi egyszer eszem. És nem éhezem különösebben, jól bírom. És ez nem függ attól, hogy mit eszem.
Van egy kollégám, 3 éve nem tud fogyni 130kgról csak jójózik, és ha nem eszik kb 3 óránként, akkor belepusztul az éhségbe.
Ez az éhség dolog szubjektív, és alkat meg megszokás kérdése.
Lehet, hogy nálad úgy működik, ahogy írtad, de nálam nem, úgyhogy innentől kezdve megszűnt nagy, általános igazságnak lenni.

2018.09.17. 15:46:38

@Brained: Értem, hogy ebben alig van szénhidrát, de másban is igen szegényes. Azért nem tudom ezt értelmezni hosszútávon, mert 1. baromi unalmas, 2. tápanyagszegény, 3. kizártnak tartom, hogy ezt hosszútávon tartani lehet.
Egész egyszerűen nem hiszem el, hogy valaki így táplálkozik.

2018.09.17. 15:53:17

@Bobby Newmark: Nekem is kórházba került egy unokahugom Atkins miatt. Két év alatt jött rendbe a mája, már ha annak számít, hogy azóta is érzékeny maradt.

Bobby Newmark 2018.09.17. 15:53:24

@Brained: Csatlakoznék az előttem szólóhoz, amíg nem adsz erről forrást, addig nem hiszek neked. Ez nem egy szokványos állítás és kb a józan parasztival szembe megy, hogy egy növényevő, ami mást sem eszik, mint szénhidrátot, úgy emésszen, ami a szénhidrátmentes táplálkozás vészforgatókönyve.
Úgyhogy bizonyítékot várok. Bizonyítékkal alátámasztva majd készséggel elfogadom.

Az egy elég erős jel, hogy az internet nem tud róla, ám. Egy csomó olyan dologról is "tud", ami nem létezik, erről meg nem. Gondolom nem véletlenül.

2018.09.17. 15:54:16

@Hortenz:
Én sajnos elhiszem :-( Korábban Atkins diéta néven híresült el, valóban le lehet fogyni tőle, csak baromi egészségtelen.

Brained 2018.09.17. 15:54:34

@Zabalint: Srácok! Nekem aztán mindegy, hogy ti mit csináltok. Nem a Naturebe Írok cikket. Segíteni akartam, elsősorban persze a lányom, aki a posztot írta, de rajtatok is akár.
Ez nem hitvita. Itt nem az a téma, hogy mit mondott egy próféta. Ezek tudományos tények, ennyi. Nem kötelező elhinni.

Fölfogom, hogy nem akarjátok megérteni.

2018.09.17. 15:58:29

@Brained:
Ja, nyilván bemondásodra tudományos tények...

A blogíró lány meg jobban jár, ha a léböjt után újabb áltudományos baromságba nem megy bele. Homeopátiát, méregtelenítést, lúgosítást esetleg nem javasolsz neki?

Brained 2018.09.17. 16:07:46

@Hortenz: Akkor én már hét éve nem vagyok. És 53 évesen nem sportolok együtt huszonévesekkel. És nem nekem az egyik legjobb az erőállóképességem a csapatban.

Vagy biztos meghaltam már és ez a mennyország.

2018.09.17. 16:08:51

A paleo azért baromság szerintem, mert az ember gyomra (emesztő enzimek, stb) néhány év alatt alkalmazkodni tud, nemhogy több százezer év alatt. Ha valaki most dél-kelet ázsiába költözik és elkezdi azt enni, amit az ottaniak, garantáltan egy évig fosni fog, de aztán szép lassan abbamarad, aztán már tud lakmározni simán.
A nyugati modern orvoslás meg pontosan ki tud mutatni alapvető érzékenységeket és allergiákat (laktóz, cölikalia), ezen kívül nem nagyon tud más bekavarni, a többire simán átáll az ember.

Brained 2018.09.17. 16:09:13

@Zabalint: A blogos lány majd eldönti mit akar.

Az ostobaságnak egy másik módja az, amikor megpróbálsz összemosni dolgokat.

Brained 2018.09.17. 16:10:21

@Hortenz: Epigenetikáról hallottál már?

2018.09.17. 16:12:11

@Brained:
És az micsoda, amikor valaki azt hangoztatja, hogy az állításai tények, ezt mégsem bírja forrásokkal alátámasztani, és ezek után az az ostoba, aki kétségbe meri vonni a kinyilatkoztatásait?

Brained 2018.09.17. 16:16:45

@Hortenz: Az, hogy tudsz alkalmazkodni valamihez még nem biztos, hogy jó neked.

2018.09.17. 16:17:16

Na srácok, oldanám a feszültséget, kanyarodjunk vissza az eredeti problémához! :)
Egy bloggerhez hasonló magyar asszony (amilyen én is vagyok) hogy oldja meg az új életmód szerinti kajáltatást, hogy az egészséges legyen, a gyerekek is megegyék, meg a hétvégén, amikor összejön a család ne nézzék ufónak.
Értem én, hogy egy ötvenesnek ez már könnyebb, akinek kevesebb ember van a környezetében és egyszerűbb a leszaromtablettát szednie, de higgyétek el, ez család mellett nem könnyű.

2018.09.17. 16:18:14

@Brained: Epigenetika, epigenetka. Nem ugrik be. :)))

2018.09.17. 16:18:36

@Hortenz:
Szerintem ez önmagában nem cáfolja a paleót. Ugyanis egy dolog, hogy megszokod a másik étrendet, másik dolog, hogy milyen hosszútavú hatással van rád. Az étrendek ugyanis nem egyenrangúak, a különböző népek, népcsoportok várható élettartama is eltér, részben az eltérő étkezés miatt is.

Egyébként ne fordítsuk meg a bizonyítási kényszert, a paleo híveinek kellene bizonyítani, hogy a diétájuk egészségesebb, mint a mainstream orvostudomány által javasolt táplálkozás.

Brained 2018.09.17. 16:19:16

@Zabalint: Ostobaság nem a kétség, hanem az, hogy összemosod a dolgokat. Megemlítesz olyanokat, amiket senki nem említett.
Beszélek arról, hogy nem mindegy milyen módon a viszed be a szervezetedbe a szükséges tápanyagokat és energiát, erre te beszélsz légbőlkapott ostobaságokról. Szerinted ez mi?

2018.09.17. 16:23:02

@Brained:
Bocsánat, de amíg forrásokkal nem támasztod alá az állításaidat, addig éppen annyira tekinthetőek ostobaságnak a te allítasaid, mint az enyéim. Annyiban méginkabb, hogy a sültkrumplis példádnál rámutattam egy logikai önellentmondásodra, pedig az volt az egyetlen érvelésed, amivel megpróbáltad alátámasztani az állításaidat. Az meg puszta személyeskedés, hogy leostobázod azt, aki nem ért egyet a "tényeiddel".

Brained 2018.09.17. 16:24:23

@Hortenz: Sejtettem. Ez a biológia egyik legmodernebb ága, az immunológia mellett a legnagyobb áttöréssel kecsegtet.

Azzal foglalkozik részben, hogy a genetikai állományodból mi expresszálódik, hogyan változik a környezet hatására, és ez hogyan öröklődik.

Mégegyszer, minden élőlény képes valamennyire alkalmazkodni, de ez az alkalmazkodás lehet fölöttébb egészségkárosító.
A gabona evéshez is alkalmazkodnunk, kérdés mennyire jó nekünk.

2018.09.17. 16:28:40

Felteszek egy utolsó kérdest, majd egyszer valaki válaszol.
Nekem a vacsora a legnagyobb gondom mindig és a legkényesebb kérdés. Tudom milyen egy jó reggeli, tudok klassz ebédeket is, de este mindig bajban vagyok.
Az már legyen "könnyű", abban már kevés szh legyen. És ehhez jön még, hogy ilyenkor van "zabálhatnékunk". Szóval milyen a jó vacsora?

Bobby Newmark 2018.09.17. 16:30:44

@Brained: Kár, hogy egyelőre te viselkedsz itt prófétaként, akinek HINNI kell, mert képtelen bizonyítani az állításait.
És azzal senkin nem segítesz, hogy alaptalan hülyeségeket terjesztesz. Szerencsére meggyőző sem vagy, legalább, meg kurvára nem az jön le, hogy értenél hozzá.

Ha valami tudományos tény, akkor egészen egyszerű találni róla valami írást a neten. Jellemzően a seggből előrántott hülyeségeknek nem szokott forrásuk lenni.

Brained 2018.09.17. 16:31:48

@Zabalint: Ne tedd már a hülyét! Nem hiszem. Hogy élettani cikkeket akarnál olvasni, amikor alapvető élettani tudásod sincs. Vegyél ki a könyvtárból élettan könyveket és biokémia könyveket, azt olvasgassál, bakker!

Ha kötözködni akarsz, tedd!

Menj le egy edzőterembe, ülj le az evezőpadra, és evezz le 300 kalóriát. Mindegy mennyi idő alatt és hányszor pihenést. Ha túlélted beszélünk.

2018.09.17. 16:34:50

@Brained:
Megint olyat akarsz ráhúzni, aminek semmi köze az egészhez. Én tudom mi az az epigenetika, de a gabonaevéshez való alkalmazkodásban nem csak az epigenetikának van szerepe, hiszen ha evolúciós léptékben nem is sok ideje eszünk gabonát, de 10-15 ezer éve minimum, az alatt pedig a természetes szelekció is megölt jópár embert, mert nem volt képes a szervezete a gabonához alkalmazkodni.

2018.09.17. 16:38:26

@Brained:
Még mindig nem mutattál forrást az állítasaidra, tovabbra is csak mások ócsárolása megy. Én is tudnám írni, hogy vegyél elő egy élettan könyvet, mert baromságokat írsz.

Brained 2018.09.17. 16:39:19

@Hortenz: Nekem a vacsora a főétkezésem.
Ha jó az étel tápanyag összetétele annyit és akkor eszel amennyit és amikor kívánod.
Sokszor ugyan azt ettem, mint ebédre.

De mondok egyet: sült sertés borda, sülttökkel (most szezonja van)
De tőlem ehetsz kacsaragut hajdinával.
Vagy töltöttkáposztát (rizs helyett kölessel)
Ez már 3. :)

2018.09.17. 16:41:07

@Brained:
"Menj le egy edzőterembe, ülj le az evezőpadra, és evezz le 300 kalóriát. Mindegy mennyi idő alatt és hányszor pihenést. Ha túlélted beszélünk."

Mint korábban írtam, én futok, abból közepes tempóban ez fél óra, és nem hogy nem nehéz túlélni, de kimondottan kellemes. Emellett tovabbra is szalmabábozol, mert én sehol nem állítottam olyat, hogy csak mozgással minden megoldható, csak nem tudsz lekattanni erről a prekoncepciódról.

Brained 2018.09.17. 16:45:26

@Zabalint: nem fogok azon dolgozni, hogy utána ne olvasd el.

Nem kell elhiggy bármit, amit írok, sőt olvasnod sem kell! Hovatovább hozzám szólnod sem!

Amit írok, tudom. De nem célom senkit meggyőzni, aki azért jár ide, hogy fűrészelje a szart a poráért.

Leevezted már a 300 kalóriát? Vagy az egy másik okos kötözködése volt?

Bobby Newmark 2018.09.17. 16:45:30

@Brained: Bazdmeg, AZOKNAK MONDASZ ELLENT!

Néhány órája azt állítottad, hogy a növényevő ketózissal működik, ami nettó faszságnak tűnik. És így bemondásra nem hiszem el neked.

Továbbá annyi légből kapottnak tűnő dolgot próbáltál már bizonyíték nélkül előadni itt nekünk, hogy nem csak a hitelességedet játszottad el, hanem azt is, hogy még te küldözgess bárkit bárhová tanulni.
Tudod, boldogan megtennénk, ha adnál egy linket, csak BASZOL adni. Sajnos arra kell következtessünk, hogy azért, mert nem tudsz, mert hülyeség, amit állítasz.

Innen szép nyerni, szokás ilyenkor mondani...

Bobby Newmark 2018.09.17. 16:48:16

@Brained:
www.webbeteg.hu/energiafelhasznalas_calc

"Az Ön szervezete ennyi kalóriát használ fel 0.33333 órányi tevékenység során: 329.9967 kcal."

Továbbléphetünk ezen a faszságodon végre?

2018.09.17. 16:48:46

@Hortenz:
Én vacsorára egy jobb fajta kiflit/zsemlét/bagettet eszek vajjal, csirkemell sonkával, paradicsommal, meg utána még valami szezonális gyümölcsöt (alma, körte, barack, bogyós gyümölcs, télen déli gyümölcs, bármi lehet). A zsíros húsok nagyon nehezek, alidni sem bírnék a tények felszentelt papjának vacsorája után.

2018.09.17. 16:53:35

@Brained:
Arra viszont van időd, hogy mindenkit ekézz, aki nem fogadja el ténynek a kinyilatkoztatásaidat.

"Leevezted már a 300 kalóriát? Vagy az egy másik okos kötözködése volt?"

Te ezek szerint el sem olvastad egyik reakciómat sem az evezésedre?

2018.09.17. 16:55:28

@Zabalint:
Ja, ehhez még hozzáteszem, hogy azért nem bármi lehet a gyümölcs, a banán és a szőlő például cukorbomba

Brained 2018.09.17. 16:58:03

@Zabalint: Egyáltalán nem lepődök meg, hogy a genetikához, illetve az evolúció működéséhez sem értesz.
10-15000 év semmire sem lenne elég, az ember generációs idejével számolva, de ráadásul az ember a társadalomnal pont az evolúcióból vette ki magát általában, persze van egy-két komoly szelekciót okozó tényező, ami elkerülhetetlenül hat.

Ráadásul a gabona evés okozta károk jellemzően a szaporodási ciklus lefutása után okoznak problémát... Márha érted, hogy ez miért fontos az evolúció szempontjából...

Brained 2018.09.17. 17:01:56

@Bobby Newmark: képzeld el, hogy egy tehén, aminél Isten nem teremtett nagyobb növényevőt, vad formájában bizony ketogén alapon működik, mint a degu. Az emésztés más helyen és formában, de hasonló módon történik.

Sajnos az, hogy te nem tudod elképzelni sajnos nem érv.

2018.09.17. 17:07:22

@Brained:

"10-15000 év semmire sem lenne elég, az ember generációs idejével számolva, de ráadásul az ember a társadalomnal pont az evolúcióból vette ki magát általában, persze van egy-két komoly szelekciót okozó tényező, ami elkerülhetetlenül hat."

Attól is függ a gabonafélék .ilyen hatással voltak az emberiségre akkoriban. Ráadásul a 10-15 ezer év az minimum, ennél lényegesen több is lehet, hiszen 13 ezer éve már sört főztek, az őskorban meg nem tudjuk vadon termő gabonát fogyasztottak-e.

"Ráadásul a gabona evés okozta károk jellemzően a szaporodási ciklus lefutása után okoznak problémát... Márha érted, hogy ez miért fontos az evolúció szempontjából..."

Ami egyrészt ugyanúgy igaz a paleo étkezésre is, ha őseink tényleg úgy étkeztek volna, akkor az az étrend sem garantál semmit, hiszen az, hogy egy 60 éves, már nem szaporodóképes ősember miben halt meg, már szaporodás szempontjából nem számolt.

Persze a valóságban ez sem olyan egyszerű, mint ahogy Móricka gondolja, hiszen a gének továbbörökítése nem csak az egyeden múlik, hanem a csoporton is, ha egy család, csoport, törzs, nemzetség idős tagjai egészségesebbek, akkor segíteni tudják a fiatalokat, ezzel növelve a túlélési esélyeket.

Másrészt abból a 10-15 ezer évből a legtöbb szelekciós tényező csak az elmúlt 150 évben esett ki, de így is nagyon erős és naiv azt állítani, hogy az ember kikerült az evolúcióból. Valószínűleg korunk egyik legnagyobb elméje lehetsz, hogy ilyen bátran teszel ennyire sarkos kijelentéseket.

2018.09.17. 17:08:19

@Brained:
Az sem érv, hogy képzeld el, mint... források nélkül.

Brained 2018.09.17. 17:33:48

@Zabalint: Az, hogy az ember a társadalom megszervezésével kivette magát az evolúcióból, ez nem merész állítás, hanem triviális. Manapság egy ember, egy emberi populáció, biológiai vitalitására sokkal nagyobb hatása van a kultúrának és az ehhez kötődő társadalmi viselkedésnek, mint a biológiai környezetnek. Ha ezt nem látod be nincs miről beszélni.

Brained 2018.09.17. 17:36:00

@Zabalint: Ha már evolúciónál tartunk, akkor egy irodalom Dawkins: Az önző gén

Bobby Newmark 2018.09.17. 17:40:54

@Brained: Ha ez ennyire egyértelmű, akkor egészen biztosan nem okoz nehézséget egy cikket/előadásjegyzetet/wikipedia szócikket/bármit idebasznod nekünk róla.

Én például majdnem minden egyetemi előadásomról tudnék neked legalább annyi infót mutatni, hogy nem a saját seggemből rántottam elő, és az alapján várom el, hogy HIGGY nekem.

Ha erre nem vagy képes, ráadásul egy kibaszott fél napja, csak hajtogatod ugyanazt, az eléggé beárazza az információdat. Nullára.

Brained 2018.09.17. 17:44:18

@Zabalint: A társadalom működésével kapcsolatban pedig: Harari: Sapiens

Persze nem egyetlen, de érdekes. :)

2018.09.17. 17:45:20

@Brained:
Mondom, ez naiv gondolat, az evolúció nem szűnt meg az emberiségnél sem, egyrészt mert 100-150 év jelentéktelen lépték, másrészt nem vált irrelevánsá a génállományunk, az emberis3g egyszerűen nem teheti meg, hogy kiírja magát az evolúcióból, a legrosszabb forgatókönyv, hogy kihalunk, ha nem lesz szelekció, de valószínűbb hogy mesterséges génmódosításokkal fog folytatódni az emberiség evolúciója, ami a mi szemszögünkből tervezettnek tűnhet, de nagy léptékben nézve ugyanúgy evolúció lesz.

Bobby Newmark 2018.09.17. 17:46:20

@Brained: Látom, a leghalványabb fogalmad sincs az evolúcióról sem.

Itt csak annyi történt, hogy megváltoztak a szelekciós nyomások. Enyhültek is, persze, de nem megszűntek, hanem megváltoztak.

Még egyetlen kibaszott helyes megállapítást nem voltál képes kiszülni magadból az egész szájbabaszott nap során. Ehhez azért kell tehetség!

És ezek után próbálod eljátszani a szaktekintélyt. Röhej.

Brained 2018.09.17. 17:46:37

@Bobby Newmark: ugye mondtam már, hogy nem érdekelsz, hiszed-e?

Keress egy könyvet, ami a kérődzők élettanával foglalkozik.

Bobby Newmark 2018.09.17. 17:49:40

@Zabalint: A degeneráció is evolúció. Ne hagyd, hogy behúzzon a csőbe a faszságával!

2018.09.17. 17:49:40

@Brained:
Köszi, a másikat ismerem, ennek utananézek.

2018.09.17. 17:50:48

@Brained:
És akkor megnézi a könyvben, és ideírja, hogy te tudod rosszul. Érted már miért gáz, ha kinyilatkoztatsz forrás nélkül?

2018.09.17. 17:56:42

Csak szólok, hogy most jöttem vissza a kutyával, 4 km-t gyalogoltam le a kutyával gyors tempóba. Ti meg a kajáról beszélgettek azóta is. De azért majd visszaolvasom, mert érdekes.

2018.09.17. 17:58:56

@Bobby Newmark:
De lényegében én is ezt mondom, önáltatás, hogy kikerültünk volna az evolúcióból, és a "degenerációnak" meg lehetnek a következményei, ha nem találunk rá megoldást.

Brained 2018.09.17. 19:36:11

@Zabalint: Annyira vicces, mert nyilvánvalóan semmi közöd az evolúcióhoz, nem tudsz róla semmit. Írod a hülyeségeket.

A genetikai sodródás, amiről beszélni próbálsz, az RNS vírusoknál ismert, leírt jelenség. Egy bizonyos vírusnál (baromfi pestis) ez kb. 70 év alatt mutatható ki. Az RNS replikáz kb. minden 1000. bázispárt rontja el az átíráskor. A vírus generációs ideje egy-két óra.

Nos az ember DNS replikáza minden billiomodik bázispárt rontja el, ráadásul van javító mechanizmus, és az ember generációs ideje min. 20 év (mostanság már inkább 30 :) ). Így egy hasonló drifthez nem elég az univerzum kora.

Tehát nincs genetikai sodródás így degeneráció sem. Agyban persze igen, de az más jelenség. :) Az a mémekhez (Dawkins), nem a génekhez kötődik.

Brained 2018.09.17. 19:40:27

Nos biztos, ami biztos lemértük egy nagyon helyes izmos, nem túl könnyű fiatal (kb. 30 éves) lány energia fogyasztását egy kemény TRX edzésen. Folyt róla a víz.

386 cal

Ezen nincs mit vitatkozni.
Nagyon sokat kell mozogni, nagyon keményen, hogy egy kicsi kaját elégessünk.

vanda62 2018.09.17. 19:48:16

@Hortenz: én kövér vagyok, mint állat, de ebben az évben 26 kilót fogytam a Szent Imre kórház súlycsökkentő programja segítségével. tegnap, ma, holnap

Reggeli: 1 zsemle, 5dkg zsírszegény körözött (delma light margarin, 12%-os tejföl, zsírszegény túró) 2 db zöldpaprika
Reggeli: 7 dkg teljes kiörlésű rozskenyér, 20 gr delma light margarin, 3 szelet kométa olasz szalámi, zöldsaláta (csak felaprított salátalevél, paprika, paradicsom, uborka, fűszerkeverékkel, öntet, olaj nélkül)
Reggeli: 7 dkg teljes kiörlésű rozskenyér, delma light, 5 szelet kinga pulykamell sonka, saláta

ebéd: 15 dkg petrezselymes burgonya, 10 dkg roston sült harcsafilé, 1 hamlet keksz
ebéd: 20 dkg fejtettbab főzelék, 1 sága virsli
ebéd: 10 dkg borsó, 10 dkg csemegekokorica, 20 dkg görög jogurt, 1 hamlet keksz

vacsora: 2 hamlet keksz, 2 főtt tojás, 1 kigyó uborka
vacsora: 2 hamlet, 5 dkg pulykamell sonka, 3 dkg sajt, 2 paradicsom
vacsora: 2 hamlet, 2 főtt tojás, 3 csemege uborka

minden főétkezéshez meg szoktam inni fél liter citromos teát, vagy diétás kolát, vagy szódavizet.

Két kisétkezés van egy nap, mindig egy pohár kefír vagy natúr joghurt és két szelet abonett, lehet gyümölcs is, de én azt nem szeretem.

vanda62 2018.09.17. 19:52:27

@Hortenz: 10 dkg roston sült csirkemell, görögsaláta, rozskenyér, pár szem dió, vagy mogyoró.

Egy Hun Hunniából 2018.09.17. 23:35:29

Egy biztos és EGYSZERŰ módszer(a sok közül):

1. Soha ne edd magad degeszre (pukkadásig!).

2. Kenyér helyett zabpelyhet/ zabkását fogyassz!

3. Kerékpározz* mindennap minimum 30 percet, intenzíven kifáradásig. Felülsz a bicóra, és nyomod amennyire csak bírod. Aztán lassítasz pihensz amíg a pulzusod normalizálódik. Ha nem telt el a 30 perc akkor újra beleadsz rendesen a következő nagy lihegés, és "kiugrik a szívem" érzésig.
Ha nem fogysz, vagy nem elég gyorsan, akkor növelned kell az ezzel töltött időt.

4. Ha fentieket megteszed, és nem lazsálsz, jönnek a JÓ HÍREK:
-SOHA nem kell kalóriákat számolnod.
-Még az úszógumi is eltűnik (ami soha semmilyen edzőteremben nem akar)
- néha még a sütizés cukorka is simán belefér, és nem fog látszani!
- kevésbé fog fenyegetni az időskori demencia.

*Miért a kerékpár:
-Olcsó: többnyire olcsóbb mint egy jó futócipő, vagy egy konditerem bérlet (ahol nem vagy a friss levegőn!)
- A futás különösen egy kezdőnek(aki ráadásul túlsúlyos!), nagyon megterhelő és unalmas, monoton. Persze ha az jön be neked, én nem kifogásolom, csak akkor ha az mindössze fellángolás volt pár napra-hétre. A bicajozás unalmát feldobhatod, ha látnivalókat keresel fel, úgymond kirándulsz. Pl. azt is láthatod mi épül készül a környékeden.
- Túrázásra is kiválóan használhatod, szemben a futócipővel, ahol lehet (futó)bolondnak néznek (az igazi pl. kövér bolondok!).
-A fogyiprogramod jó esetben összekötheted akár a napi munkába járással(fürdési lehetőség,csereruha!), bevásárlással (hátizsák!)
- Bármikor könnyen elkezdhető (idősebb korban még megterhelőbb a futást kezdeni)
-
-stb

Esetleg nézd meg a Kövér, Beteg és Majdnem halott c. filmet akár a youtube-ról. Szerintem klassz a hangulata és növeli a kitartást is.

2018.09.18. 11:56:31

@vanda62: Hú, köszi a kimerítő választ.
Vigyázat kifogásgyártás következik! Az extrém elhízás más tészta. Amit meg leírtál az egy valódi orvosilag ellenőrzött kúra. Minden tiszteletem, hogy csinálod.
De ez nem egy élethosszig tartható életmód, meg számomra ez borzasztóan íztelen, fantáziátlan, pont az ilyen fogyókúrákat szokták abbahagyni a nők, amikor abonett kekszet kellene megenni egy egész kígyóuborkával. Szó szerint ez egy idő után hányingerkeltő.
Én nem vagyok hízékony, én 5 évig ehagytam magam, feljött 15-20 kg, viszont azóta egy dekát se hízok, már vagy 5 éve. Csak ez a túlsúly bebetonozódott, nem mozdul.

2018.09.18. 12:00:16

@Egy Hun Hunniából: Ez az intervallum edzés. Évekig csináltam ezt magamtól úgy, hogy nem is tudtam van ilyen, meg ennek ez a neve. Baromi jó, a legjobb edzésforma, nem csak kerékpárral működik, hanem otthon egy tornaszőnyegen is meg lehet csinálni. Föl a pulzus, le a pulzus.

2018.09.18. 12:34:00

@Hortenz:
Nem biztos, hogy nem fenntartható az az életmód. Saját tapasztalatom, hogy ha tartósan nem eszek zsíros húst, csak szárazat, nem desszertezek, csokizok, vagy bármi más agyoncukrozott ételt nem eszek, akkor nem csak nem kívánom ezeket, de kimondottan rosszul leszek tőle. De ugyanez az adagokkal, sokkal kevésbé esnek jól a nagy adagok. De ugyanez a mozgással, nekem a futás addiktív, rosszul érzem magamat, ha nem futok, de fordítva is igaz, ha valamiért sokáig mégis kimarad, akkor visszaszokni sem egyszerű, mert akkor kedvem sincs újra elkezdeni.

A másik, hogy azt mondod, fantáziátlan. Ha ínyenc vagy, és szeretsz sokfélét kipróbálni, esetleg a főzés a hobbid, akkor érthető. Ha nem, akkor szerintem komoly társadalmi probléma, hogy az emberek többsége túl sokat foglalkozik az étkezéssel. Szerintem nagyon jó teszt erre a nyaralás, mert nyaraláskor az emberek elvileg azt csinálják, amit szeretnek csinálni szabadidejükben. Ha valaki hazajön nyaralásról, és hízott, azt nem lehet magyarázni azzal, hogy nincs ideje mozogni, sok a munka, a munkahelyi stressz, stb., stb. Akkor vagy az van, hogy nem tud mit kezdeni a szabadidejével, és eszik, vagy az, hogy szabadidejében kimondottan enni szeret. Aki azt csinálja akkor, amit szeret csinálni, és az nem az evés, akkor nem fog túl sokat enni.

2018.09.18. 13:32:25

@Zabalint: Hát ez az, hogy " igényes vagyok". Mi piacra járunk, szinte naponta főzünk. Az olaszos kajákat szeretem, az olyan kajákat, amit mondjunk Jamie Oliver képvisel, itthon a Fürdős Z. Amit serpenyőben gyorsan össze lehet dobni, illetve időnként lassan sült husokat, puled pork, különböző köretekkel. Szóval érted.
Beszipantott ez a világ, mert marha jól főzök, gyorsan, vág az agyam, improvizálok. Teljesen igazad van, "jó dolgunkban" a kajálasba menekülünk. Ehhez jön a tágabb család, ahol kaja az élet értelme, a hagyományos körömpörkölt vonallal és házi süteményekkel. Na az már nekem is sok.
Tökéletesen értem miről beszélsz. A férjemmel mostanában sokat beszélgetünk erről, hogy erről a drogról le kellene jönni. Az első lépést megtettem, tavasszal vettem egy kutyát, iszonyú értelmes, nagy terveim vannak vele. Remélem sikerül új életet kezdeni.

bbwd 2018.09.18. 16:08:28

@Zsuzsi25: akkor valamit nagyon rosszul csinálsz...

MissX 2018.09.19. 14:34:58

@Brained: nekem kb 6km evezes 300 kcal a padon 10-es fokozaton. ez mondjuk az en esetemben egyaltalan nem belehalos

Bobby Newmark 2018.09.19. 19:46:01

@MissX: Amilyen hülye minden máshoz is, tutira elkúrta azt a mérést. :D
süti beállítások módosítása