rinyálós fogyiblog

Nyafogós Lefogyós

Nyafogós Lefogyós

arról, hogy mi történt és főleg mi NEM történt tavaly december óta

2018. szeptember 15. - sarkadigabi

Először is, egy dekát se fogytam, hovatovább a helyzet tovább romlott, de ahogy az lenni szokott, mindig találtam okot arra, hogy elodázzam a fogyókúrát. Pedig egészen jól alakultak egy darabig a dolgok, pár hónapig vega voltam, de rájöttem, hogy hosszútávon nem tudom fenntartani azt az életmódot (nyugi, MINDENRE van magyarázatom, mindenre IS!), még utána is volt bennem egy darabig lelkesedés február-márciusban, edzeni jártam, személyi edzőm volt, diétás tervem, minden, ami kellhet ahhoz, hogy fogyjak.

Aztán ahogy már olyan sokszor, most is elengedtem a dolgot. Nem mintha elkezdtem volna elfogadni így magam, de tény, hogy egy kicsit eltesszhalidéjesedtem. (Tess Holliday egy plus-size modell, aki nagyon nagydarab, mégis boldog így és szereti magát, róla már írtam korábban.) Elkezdett dolgozni bennem a gondolat, hogy talán nekem nem is kellene másmilyennek lennem, emlékszem, mikor 30 kilót fogytam, sokan keresték a duci lányt, aki azelőtt voltam. Sokszor még én is, de persze akkor gyorsan elhessegettem ezt azzal, hogy fel tudtam venni valamit a 42-es konfekcióból az 50 helyett. Szóval hónapok teltek el megint úgy, hogy nem éreztem sürgetőnek a fogyózást. Jó ez így. Nem is vagyok olyan dagadt. Férjem szeret, mindenki szeret, én miért ne szeretném így magam? 

via GIPHY 

De sokként ért a felismerés, mikor augusztusban hazatérve a maratoni nyaralásokból a remélt "nyáron úgyis fogyok, sok zöldség, gyümölcs" ellenére további 3 kilóval voltam nehezebb, mint a nyár elején, na itt már komolyan fontolgattam, hogy beleverem elkezdek valamit, mert ez nem állapot. A jelenlegi súlyom még akkor sem volt jellemző rám, amikor a huszas éveimben jártam, ezek már olyan magasságok, amiket szögmérővel meg körzővel kell elmagyarázni.

 

via GIPHY

A szeptember alkalmasnak mutatkozott a kismilliomodik újrakezdésre, és ha már csináljuk, akkor csináljuk durván alapon, egy 5 napos Steinberger léböjtkúrával kezdtem, melynek hozzávalói (öt üveg különböző ízű zöldség- és gyümölcslé egy dobozban) már tavasz óta porosodott a sufniban, arra várva, hogy mikor iszom meg őket. Hát most megittam. Ez a hét nem a fogyásról szól, hanem az erőpróbáról, felmérendő, hogy a kitartás, az önfegyelem, melynek annyira nagyon híján vagyok, hogy elkezdeni se tudok egy fogyókúrát, beigazolódjon: megvan bennem. Kitaláltátok, mi? Persze, nincs, vagy nem annyira, mint kellene.

A kúra lényege, hogy napi 5x 1,5 dl-t kell meginni a meghatározott sorrendű levekből és egész héten csak rozskenyeret lehet enni, semmi mást. Vízivás napi 3-4 liter. A hétfő és a kedd még jól ment, simán bírtam evés nélkül, viszont olyan kegyetlen fejfájással küzdöttem, hogy csak Panadollal bírtam. Az energiaszintem két napig a béka segge alatt volt, általában éjfélig ébren vagyok, hétfőn már fél 9-kor úgy aludtam, mint akit szívlapáttal agyonvertek. Zombiként végigtengtem a keddet, szerdán már muszáj volt kávét innom és vacsoráznom valamit, mert addigra a rozskenyér gondolatától is rosszul voltam és csillagokat láttam. Csütörtökön zöldséglevest ettem, aztán nem is tudom, ami épp szembejött, mentségemre, mindenből csak falatokat és kerülve a cukrot, széndhidrátot. Azért persze leszaladt 3 kiló, ami nem hiányzik, van még így is bőven. A szélsőséges diétáktól ezentúl is tartózkodom, ez biztos.

Amire az egész nagyon jó volt, kicsit helyretette a vízivási szokásaimat, amire eddig nem lehettem nagyon büszke a napi másfél-két litereimmel. Kedd volt asszem a csúcs, amikor reggeltől estig 4 és fél liter vizet + a 7,5 deci levet megittam, ami barátok közt is több, mint 5 liter folyadék. Persze folyton pisilni jártam, de ez nem új, amúgy is folyton pisilni járok.

Következő lépés, hogy innen úgy folytassam, hogy helyes csapásirányra lépjek, tudjak nemet mondani a cukornak, meg a szénhidrátnak és egészséges dolgokat egyek és elkezdjek megint valamit mozogni. Mostanra közel 35 kilóra vagyok attól, amit el kellene érni és tudom, hogy a fogyáshoz nem elég olyan műsorokat néznem, amiben túlsúlyos amerikai nőkön végeznek gyomorbypass-műtéteket, mert ettől én még kövér maradok. Úgyhogy nem marad más hátra, vége a kurva kifogásoknak, életmódot váltok!

gyros.jpg

Itt épp egy nyári fesztiválon táplálkozom helytelenül júliusban

A bejegyzés trackback címe:

https://nyafogoslefogyos.blog.hu/api/trackback/id/tr10014240177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brained 2018.09.17. 12:48:44

@MissX: de lehet élni, mivel a máj pont arra van kitalálva, hogy mindenből glükózt gyártson, amiből csak lehet. Sok mindenből lehet...
Ráadásul akkor tud igazán jól működni, ha ezt a tevékenységét művelheti. Méregteleníteni is akkor tud igazán.

2018.09.17. 13:01:23

@Hortenz:
Pedig egyszerű, ha kevesebbet eszel, többet mozogsz, fogyni fogsz, nem kell paleo, norbiupdate, meg sok hasonló bullshit. A desszert, nasi pedig jól látod, teljesen felesleges (nyilván rendszeres étkezésről beszélek). Érdekes, kifőzdékben, munkahelyei étkezdékben az összes túlsúlyos embernek ott van harmadik vagy negyedik fogásnak a desszert a tálcáján.

Brained 2018.09.17. 13:08:36

@Hortenz:

Reggeli:

Jóminőségű debreceni, amennyi belédfér (nekem 1-1,5 pár) sült tök, amennyi tetszik

Ebéd: hús (zsíros, vagy marha-bélszín, hátszín,rostélyos) sütve sült batáta
Húsleves tészta nélkül

Vacsora: szalámi pritamin paprika, esetleg vaj, sajt

Brained 2018.09.17. 13:19:45

@Zabalint: az a baj, hogy másfél óra intenzív mozgás nem dolgozza le egy adag sült krumpli energia tartalmát...

Tehát az, hogy mit eszel nagyon is fontos. Van amit a metabolikus rendszerünk tud kezelni, és van amit nem. A túl sok szénhidrát, több mint 80 g / nap, az mindenképp túlterheli.

2018.09.17. 13:24:42

@Brained:
De miért kellene másfél óra intenzív mozgásnak ledolgoznia? Nem csak mozgással fogyasztasz energiát, hanem anélkül is, alapból is szükséged van energiára.

Brained 2018.09.17. 13:33:41

@Brained: jah, ehhez semmi kenyér vagy ilyesmi... :)

2018.09.17. 13:34:31

@Brained:
Ettől a nem létező túlsúlyomat is leadnám, mert ez napi három hányást jelentene... :-)

Brained 2018.09.17. 13:36:01

@Zabalint: persze, de sajnos a szénhidrát túlzabálás tönkreteszi a szervezet energia bevitel szabályozó rendszerét...

Mozogni másért kell. Azért, hogy egészséges maradj, és nyolcvan éves korodban is tudj futni. :)

Brained 2018.09.17. 13:37:20

@Zabalint: Így jártál. Ha nem vagy túlsúlyos, és ráadásul hülye is vagy a témához, mit keresel itt?

2018.09.17. 13:39:17

@Brained:
A paleoból ítélve inkább te vagy totalisan hülye a témahoz.

Voltam túlsúlyos, maradjunk annyiban, és rettenetesen rühellem azokat, akik az áltudományos baromsagok alapján hülyítik a népet. Ezért szóltam hozzá.

2018.09.17. 13:40:40

@Brained:
"Mozogni másért kell. Azért, hogy egészséges maradj, és nyolcvan éves korodban is tudj futni. :)"

Ezzel teljesen egyetértek. Ugyanakkor a másik oldalon egy aktív életmódhoz megfelelő táplalkozás is kell, a szélsőséges diéták mozgással kombinálva ugyanúgy tönkretehetik a szervezeted, mint az elhízás.

Bobby Newmark 2018.09.17. 13:42:30

@Brained: Fasza tanácsok, a paleo nettó faszság, a ketogén meg veszélyes egészségügyileg. Gratulálok!

2018.09.17. 13:47:21

@Bobby Newmark:
Amúgy vicces, hogy a paleo diétajába még a debrecenit is beletette. :-)

Egyébként elsőre nekem a köszvény jut eszembe (hús hússal következménye), de egy orvos vagy dietetikus valószínűleg jópár potenciális betegséget fel tudna sorolni, amire szamíthat, aki a diétaját követi.

Bobby Newmark 2018.09.17. 13:53:01

@MissX: Tesóm fél év alatt megzuhant tőle egészségügyileg, abba kellett hagynia. Amíg bírta, addig gyúrt, tartotta az izomtömeget, és leadta azt a kevés felesleget, ami rajta volt. Aztán kimerült a szervezete, először csak edzeni vált képtelenné, aztán még szarul is lett.

Ez egy vész esetére, súlyos tápanyaghiányra való bennünk lévő mechanizmus, nem a szervezet alap, normál működése. Annyira nem is javasolják az orvosok, inkább csak az ilyen táplálkozási divatdiktátorok egyik kedvence.

Bobby Newmark 2018.09.17. 13:58:49

@Brained: KIVÉVE a ketózis alatt, amikor is nincs miből glükózt gyártani (egyébként is glikogént, de mindegy), és ketont gyárt zsírból.

Egyes, leülhetsz.

Bobby Newmark 2018.09.17. 14:03:21

@Brained: MÁSFÉL óra INTENZÍV mozgás EGY adag sültkrumplit (80g, 300kcal)?!

Na jól van, menj a picsába.

Brained 2018.09.17. 14:04:01

@Zabalint: A szénhidrát csökkentés nem szélsőséges, hanem természet közelibb.

sarkadigabi 2018.09.17. 14:06:02

lécci ne itt öljétek meg egymást, peace van minden

Brained 2018.09.17. 14:08:18

@Bobby Newmark: Imádom az okosokat, akik semmit nem tudnak.

Szerinted a zsír az mi? Nincs benne esetleg glicerin?
A sült krumliból arra a mennyiségre gondoltam, amit egy átlag magyar szed magának a rántotthús mellé. :)

Brained 2018.09.17. 14:09:51

@Bobby Newmark: Elképzelhető, hogy mindezt úgy gondolta, hogy zsírt sem eszik, csak csirkemellet. Akkor hihető, sőt egyértelmű.

2018.09.17. 14:13:03

@Brained:
Az tény, hogy az emberek túl sok szénhidrátot visznek be, de az ellenkező véglet sem jó. Ha valaki hazánkban teljesen komolyan leírja, hogy paleo diéta, az bűzlik a Szendi féle áltudománytól.

Brained 2018.09.17. 14:13:29

@sarkadigabi: Egymást? Értem én ezt a szokásos magyar konfliktuskerülést, de miért veszel mindenkit egy kalap alá? Egy ember van itt, aki minden tudás nélkül beszólogat mindenkinek.

Brained 2018.09.17. 14:14:38

@Zabalint: Azt hiszem veled kapcsolatban írtam már egyszer a sztereotípia fogalmat, ugye?

Bobby Newmark 2018.09.17. 14:18:50

@Zabalint: Na ja. Kb 5-6 éve, mikor elkezdett így divattá válni a paleo faszság, még talán volt egy kis értelme. Onnantól, hogy jönnek az ilyen faszságokkal, hogy "paleo sütemény" meg "paleo fagyi", teljesen egyértelművé válik, hogy csak a hülyék lehúzása az egész túlárazott szarokkal, és hogy a "paleo" semmit nem jelent, csak egy buzzword, egy hívószó az ostobáknak, akiket meg lehet ezzel szopatni.

2018.09.17. 14:18:55

@Brained:
"A sült krumliból arra a mennyiségre gondoltam, amit egy átlag magyar szed magának a rántotthús mellé. :)"

Ja, csak te arra a kommentemre reagáltad a sült krumplit, amiben azt írtam, hogy már az is sokat segítene, ha simán kevesebbet ennének az emberek. Szóval ne abból indulj ki, hogy 3-szor akkora adagot eszneo, mint amennyit egy dietetikus ajánlana, mert te épp azt akartad bizonyítani az állítasoddal, hogy nem egészséges krumplit enni (egyébként a krumpli azon kevés ételek egyike, amelyre a múltban egész orszagok étkezését lehetett építeni, mert majdnem minden fontos tápanyag benne van).

2018.09.17. 14:24:25

@Bobby Newmark:
Már az elnevezése is kamu, mivel nagyjából konszenzus van az őskort kutató szakemberek között, hogy köze nincs az egésznek az őskori ember feltételezett étrendjéhez (pl. nagytestű állatok vörös húsa az egyik legfontosabb a paleo étrendben, míg a kutatók szerint sokkal több kistestű ragcsálót és madarat ettek az őskorban). De ha lenne is, semmi alapja nincs annak, hogy ugyanazt kellene ennünk, mivel a mai civilizációs betegségek egyszerűen az akkori rövid varható élettartam miatt nem alakulhattak ki.

Bobby Newmark 2018.09.17. 14:28:18

@Brained: Csak éppen NEM baszta el, úgy csinálta, ahogy kell. Zsírt zsírral és fehérjével. És ő NEM csalta el, nem voltak kis bűnözései, nem tért el tőle egy picit sem. Aztán mégis jelezte egy idő után a szervezete, hogy ez így nem működik.

Ugyanis ő nem divatból csinálta, hanem mert a féltestvére rákos lett 30 éves korában, és keringett ilyen infó a neten, hogy a ketogén diéta "kiéhezteti a rákot", és ő kipróbálta, hogy tartható-e ez a diéta. Szóval volt "némi" motivációja, hogy pontosan és jól csinálja.
Azon túl, hogy nem, nem éheztette ki a rákot, még az is kiderült, hogy egészséges embernek sem tesz jót hosszú távon, terhelés mellett.

A lány egyébként belehalt a rákba. :(

Brained 2018.09.17. 14:36:07

@Zabalint: pont arról volt szó, hogy a mozgás döbbenetesen kevés energiát éget el. A mennyiség csak egy viszonyítás.

Egyébként próbálj meg leevezni egy padon 300 kalóriát vagy 1200-1300 joulet! Hidd el meg fogsz lepődni, hogy hányszor halsz meg közben! Hacsak nem élsportoló vagy, mert akkor menni fog, csak nem lesz könnyű.

2018.09.17. 14:45:27

@Brained:
1 óra közepes tempójú futás több mint 2 adag sültkrumplit jelent, ha azt tekintjük adagnak, amit Bobby írt. A másik fele meg az volt a mondandómnak, hogy mértékkel kell enni, tehát nem, nem vagyok hajlandó 3-szoros adaggal számolni.

Brained 2018.09.17. 14:56:34

@Zabalint: Az, hogy mit ettek az emberek abban az evolúciósan fontos korszakban, amikor fajunk kialakult a mai formájára, senki nem tudja. Legföljebb sejtegeti.
A metabolizmusunk működéséről, a biokémiánkról, viszont egyre többet tudunk. Nagyon úgy tűnik, hogy a cukor túl terheléssel semmit sem tud kezdeni a szervezetünk, míg a cukorhiány egészen jól tudja tolerálni.

De megyünk kép állatot a patkányt és a degut! Ugye hogy hasonlítanak? Az egyiknek glikogén anyagcseréje van, a másiknak ketogén. Vajon melyik él három évig és melyik 12-ig?

2018.09.17. 14:59:01

@Brained:
Csakhigy te nem pusztán a cukor visszaszorításáról beszélsz, hanem az összetettebb szénhidrátokéról is. Mert előbbit nem vitatta senki.

Brained 2018.09.17. 15:07:16

@Zabalint: Mindenről, amiből a szervezetben három pár pillanat alatt cukor lesz. Tehát az összes keményítő féle. Természetesen senki nem beszél azokról a szénhidrátokról amit nem emésztődnek meg. Csak a baktériumok tudják emészteni a vastagbélben és illózsírsavak keletkeznek belőlük.

Brained 2018.09.17. 15:11:16

Minden rossz, ami megemeli az inzulinszintet. Miért hosszabb ideig és minél jobban annál rosszabb.

Bobby Newmark 2018.09.17. 15:20:05

@Brained: Melyik a mai formája? A fekete, barna, sárga, vörös, fehér bőrű?

Egészen kurvára egyértelmű, hogy az ember azt ette, amit az adott területen talált. A hegyi ember biztosan kevesebb halat evett, mint a tengerparti.
Egy dolog biztos, hogy ha mondasz egy _bármilyen_ étrendet, hogy na _azt_ ette az ember a paleolitikum idején, akkor az biztosan hülyeség lesz. Reálisan fel kéne sorolni mindent, amit az ember képes megemészteni, meg még pár dolgot, amit nem. Mert egészen biztos, hogy a paleo kori emberek is mindent megettek, amit csak meg tudtak.

És azt honnan a picsából veszed, hogy a degu ketogén emésztésű? Eleve növényevő, nem is eszik zsírt, baz! Továbbá az egész internet kb egyetlen oldalt tud feldobni, ahol együtt szerepel a degu és a ketogén szó, egy bloggert akinek lett egy deguja, és ketogén diétába kezdett éppen.
Ja, meg vannak lexikonok, találatnak, meg szótárak. Kb az egész internet nem tudja a két szót összekötni, neked hogy a tökömbe sikerült?!
És a 12 évet honnan vetted? Mert a 8 a legtöbb, amit a kisállatosok írnak, de inkább 5-6 közé teszik a legtöbben a várható élettartamot.

Két perc alatt ellenőrizhető hazugságokkal kit akarsz te átbaszni, és hogyan gondolod, hogy sikerülni fog?

Brained 2018.09.17. 15:22:32

@Zabalint: Nézd szerintem ne játsszunk számháborút! Butaságnak egyik legsúlyosabb formája, amikor letereljük magunkat a lényegről.

A lényeg az, hogy iszonyúan kevés kaját iszonyúan sok munkával lehet ledolgozni.

Csak, ha az adott kalóriamennyiséget zsírban viszed be és utána lefutod, és van némi felesleged, akkor nem fogsz utána megéhezni. De ha az energia mennyiséget keményítőben viszed be, és lefutod, a tartalékaidtól függetlenül éhes leszel, mint a farkas.

Brained 2018.09.17. 15:34:32

@Bobby Newmark: Esetleg azért, mert értek az állatok élettanához?
Esetleg azt is tudom, hogy mit eszik és hogyan emészt egy állat? Esetleg az nem lehet, hogy az állatokkal kapcsolatos ismereteimet nem az internetről szerzem?

Esetleg elgondolkodsz rajta?

Brained 2018.09.17. 15:34:36

@Bobby Newmark: Esetleg azért, mert értek az állatok élettanához?
Esetleg azt is tudom, hogy mit eszik és hogyan emészt egy állat? Esetleg az nem lehet, hogy az állatokkal kapcsolatos ismereteimet nem az internetről szerzem?

Esetleg elgondolkodsz rajta?

2018.09.17. 15:37:19

@Brained:
"A lényeg az, hogy iszonyúan kevés kaját iszonyúan sok munkával lehet ledolgozni. "

Nem, ez a te allításod, a példad meg, amivel alá akarod támasztani, megbukott. Nem, egy adag sültkrumpli nem 1000 kalória (az lenne 1,5 óra intenzív testmozgás, hanem 300 körül).

A masik, hogy folytón az egyik oldalán rugózol annak, amit írtam, mert a másik fe az votl, hogy az emberek azért híznak el, mert túl sokat esznek. Pl. az általad említett sültkrumoli megaadagot. De szerinted inkább egyenek csak zsíros disznóhúst, amennyi beléjük fér...

"Csak, ha az adott kalóriamennyiséget zsírban viszed be és utána lefutod, és van némi felesleged, akkor nem fogsz utána megéhezni. De ha az energia mennyiséget keményítőben viszed be, és lefutod, a tartalékaidtól függetlenül éhes leszel, mint a farkas."

Nekem meg nem ez a tapasztalatom. A zsíros kaja rövidtávon akár rosszullét szintjén okoz telítettséget, valamint álmossagit, ami pár órával később szinte átmenet nélkül megy át farkaséhségbe. Ezzel szemben egy száraz hússzelet kis adag körettel (rizs vagy krupli) teljesen jól vagyok, órákkal később a jóllakottság elmúlásával csak eszek egy almát, és estig nem éhezek meg. Futástól meg amúgy sem leszek farkaséhes, inkább ellenkezője, oda kell figyelnem, hogy utána eleget egyek.

2018.09.17. 15:38:07

@Brained:
Amíg forrásokkal nem tamasztod alá, addig a te agymenésed marad.

Bobby Newmark 2018.09.17. 15:41:26

@Brained: Kár, hogy ez sem igaz. Én mostanában napi egyszer eszem. És nem éhezem különösebben, jól bírom. És ez nem függ attól, hogy mit eszem.
Van egy kollégám, 3 éve nem tud fogyni 130kgról csak jójózik, és ha nem eszik kb 3 óránként, akkor belepusztul az éhségbe.
Ez az éhség dolog szubjektív, és alkat meg megszokás kérdése.
Lehet, hogy nálad úgy működik, ahogy írtad, de nálam nem, úgyhogy innentől kezdve megszűnt nagy, általános igazságnak lenni.

2018.09.17. 15:46:38

@Brained: Értem, hogy ebben alig van szénhidrát, de másban is igen szegényes. Azért nem tudom ezt értelmezni hosszútávon, mert 1. baromi unalmas, 2. tápanyagszegény, 3. kizártnak tartom, hogy ezt hosszútávon tartani lehet.
Egész egyszerűen nem hiszem el, hogy valaki így táplálkozik.

2018.09.17. 15:53:17

@Bobby Newmark: Nekem is kórházba került egy unokahugom Atkins miatt. Két év alatt jött rendbe a mája, már ha annak számít, hogy azóta is érzékeny maradt.

Bobby Newmark 2018.09.17. 15:53:24

@Brained: Csatlakoznék az előttem szólóhoz, amíg nem adsz erről forrást, addig nem hiszek neked. Ez nem egy szokványos állítás és kb a józan parasztival szembe megy, hogy egy növényevő, ami mást sem eszik, mint szénhidrátot, úgy emésszen, ami a szénhidrátmentes táplálkozás vészforgatókönyve.
Úgyhogy bizonyítékot várok. Bizonyítékkal alátámasztva majd készséggel elfogadom.

Az egy elég erős jel, hogy az internet nem tud róla, ám. Egy csomó olyan dologról is "tud", ami nem létezik, erről meg nem. Gondolom nem véletlenül.

2018.09.17. 15:54:16

@Hortenz:
Én sajnos elhiszem :-( Korábban Atkins diéta néven híresült el, valóban le lehet fogyni tőle, csak baromi egészségtelen.

Brained 2018.09.17. 15:54:34

@Zabalint: Srácok! Nekem aztán mindegy, hogy ti mit csináltok. Nem a Naturebe Írok cikket. Segíteni akartam, elsősorban persze a lányom, aki a posztot írta, de rajtatok is akár.
Ez nem hitvita. Itt nem az a téma, hogy mit mondott egy próféta. Ezek tudományos tények, ennyi. Nem kötelező elhinni.

Fölfogom, hogy nem akarjátok megérteni.

2018.09.17. 15:58:29

@Brained:
Ja, nyilván bemondásodra tudományos tények...

A blogíró lány meg jobban jár, ha a léböjt után újabb áltudományos baromságba nem megy bele. Homeopátiát, méregtelenítést, lúgosítást esetleg nem javasolsz neki?

Brained 2018.09.17. 16:07:46

@Hortenz: Akkor én már hét éve nem vagyok. És 53 évesen nem sportolok együtt huszonévesekkel. És nem nekem az egyik legjobb az erőállóképességem a csapatban.

Vagy biztos meghaltam már és ez a mennyország.

2018.09.17. 16:08:51

A paleo azért baromság szerintem, mert az ember gyomra (emesztő enzimek, stb) néhány év alatt alkalmazkodni tud, nemhogy több százezer év alatt. Ha valaki most dél-kelet ázsiába költözik és elkezdi azt enni, amit az ottaniak, garantáltan egy évig fosni fog, de aztán szép lassan abbamarad, aztán már tud lakmározni simán.
A nyugati modern orvoslás meg pontosan ki tud mutatni alapvető érzékenységeket és allergiákat (laktóz, cölikalia), ezen kívül nem nagyon tud más bekavarni, a többire simán átáll az ember.

Brained 2018.09.17. 16:09:13

@Zabalint: A blogos lány majd eldönti mit akar.

Az ostobaságnak egy másik módja az, amikor megpróbálsz összemosni dolgokat.

Brained 2018.09.17. 16:10:21

@Hortenz: Epigenetikáról hallottál már?

2018.09.17. 16:12:11

@Brained:
És az micsoda, amikor valaki azt hangoztatja, hogy az állításai tények, ezt mégsem bírja forrásokkal alátámasztani, és ezek után az az ostoba, aki kétségbe meri vonni a kinyilatkoztatásait?

Brained 2018.09.17. 16:16:45

@Hortenz: Az, hogy tudsz alkalmazkodni valamihez még nem biztos, hogy jó neked.

2018.09.17. 16:17:16

Na srácok, oldanám a feszültséget, kanyarodjunk vissza az eredeti problémához! :)
Egy bloggerhez hasonló magyar asszony (amilyen én is vagyok) hogy oldja meg az új életmód szerinti kajáltatást, hogy az egészséges legyen, a gyerekek is megegyék, meg a hétvégén, amikor összejön a család ne nézzék ufónak.
Értem én, hogy egy ötvenesnek ez már könnyebb, akinek kevesebb ember van a környezetében és egyszerűbb a leszaromtablettát szednie, de higgyétek el, ez család mellett nem könnyű.

2018.09.17. 16:18:14

@Brained: Epigenetika, epigenetka. Nem ugrik be. :)))

2018.09.17. 16:18:36

@Hortenz:
Szerintem ez önmagában nem cáfolja a paleót. Ugyanis egy dolog, hogy megszokod a másik étrendet, másik dolog, hogy milyen hosszútavú hatással van rád. Az étrendek ugyanis nem egyenrangúak, a különböző népek, népcsoportok várható élettartama is eltér, részben az eltérő étkezés miatt is.

Egyébként ne fordítsuk meg a bizonyítási kényszert, a paleo híveinek kellene bizonyítani, hogy a diétájuk egészségesebb, mint a mainstream orvostudomány által javasolt táplálkozás.

Brained 2018.09.17. 16:19:16

@Zabalint: Ostobaság nem a kétség, hanem az, hogy összemosod a dolgokat. Megemlítesz olyanokat, amiket senki nem említett.
Beszélek arról, hogy nem mindegy milyen módon a viszed be a szervezetedbe a szükséges tápanyagokat és energiát, erre te beszélsz légbőlkapott ostobaságokról. Szerinted ez mi?

2018.09.17. 16:23:02

@Brained:
Bocsánat, de amíg forrásokkal nem támasztod alá az állításaidat, addig éppen annyira tekinthetőek ostobaságnak a te allítasaid, mint az enyéim. Annyiban méginkabb, hogy a sültkrumplis példádnál rámutattam egy logikai önellentmondásodra, pedig az volt az egyetlen érvelésed, amivel megpróbáltad alátámasztani az állításaidat. Az meg puszta személyeskedés, hogy leostobázod azt, aki nem ért egyet a "tényeiddel".

Brained 2018.09.17. 16:24:23

@Hortenz: Sejtettem. Ez a biológia egyik legmodernebb ága, az immunológia mellett a legnagyobb áttöréssel kecsegtet.

Azzal foglalkozik részben, hogy a genetikai állományodból mi expresszálódik, hogyan változik a környezet hatására, és ez hogyan öröklődik.

Mégegyszer, minden élőlény képes valamennyire alkalmazkodni, de ez az alkalmazkodás lehet fölöttébb egészségkárosító.
A gabona evéshez is alkalmazkodnunk, kérdés mennyire jó nekünk.

2018.09.17. 16:28:40

Felteszek egy utolsó kérdest, majd egyszer valaki válaszol.
Nekem a vacsora a legnagyobb gondom mindig és a legkényesebb kérdés. Tudom milyen egy jó reggeli, tudok klassz ebédeket is, de este mindig bajban vagyok.
Az már legyen "könnyű", abban már kevés szh legyen. És ehhez jön még, hogy ilyenkor van "zabálhatnékunk". Szóval milyen a jó vacsora?

Bobby Newmark 2018.09.17. 16:30:44

@Brained: Kár, hogy egyelőre te viselkedsz itt prófétaként, akinek HINNI kell, mert képtelen bizonyítani az állításait.
És azzal senkin nem segítesz, hogy alaptalan hülyeségeket terjesztesz. Szerencsére meggyőző sem vagy, legalább, meg kurvára nem az jön le, hogy értenél hozzá.

Ha valami tudományos tény, akkor egészen egyszerű találni róla valami írást a neten. Jellemzően a seggből előrántott hülyeségeknek nem szokott forrásuk lenni.

Brained 2018.09.17. 16:31:48

@Zabalint: Ne tedd már a hülyét! Nem hiszem. Hogy élettani cikkeket akarnál olvasni, amikor alapvető élettani tudásod sincs. Vegyél ki a könyvtárból élettan könyveket és biokémia könyveket, azt olvasgassál, bakker!

Ha kötözködni akarsz, tedd!

Menj le egy edzőterembe, ülj le az evezőpadra, és evezz le 300 kalóriát. Mindegy mennyi idő alatt és hányszor pihenést. Ha túlélted beszélünk.

2018.09.17. 16:34:50

@Brained:
Megint olyat akarsz ráhúzni, aminek semmi köze az egészhez. Én tudom mi az az epigenetika, de a gabonaevéshez való alkalmazkodásban nem csak az epigenetikának van szerepe, hiszen ha evolúciós léptékben nem is sok ideje eszünk gabonát, de 10-15 ezer éve minimum, az alatt pedig a természetes szelekció is megölt jópár embert, mert nem volt képes a szervezete a gabonához alkalmazkodni.

2018.09.17. 16:38:26

@Brained:
Még mindig nem mutattál forrást az állítasaidra, tovabbra is csak mások ócsárolása megy. Én is tudnám írni, hogy vegyél elő egy élettan könyvet, mert baromságokat írsz.

Brained 2018.09.17. 16:39:19

@Hortenz: Nekem a vacsora a főétkezésem.
Ha jó az étel tápanyag összetétele annyit és akkor eszel amennyit és amikor kívánod.
Sokszor ugyan azt ettem, mint ebédre.

De mondok egyet: sült sertés borda, sülttökkel (most szezonja van)
De tőlem ehetsz kacsaragut hajdinával.
Vagy töltöttkáposztát (rizs helyett kölessel)
Ez már 3. :)

2018.09.17. 16:41:07

@Brained:
"Menj le egy edzőterembe, ülj le az evezőpadra, és evezz le 300 kalóriát. Mindegy mennyi idő alatt és hányszor pihenést. Ha túlélted beszélünk."

Mint korábban írtam, én futok, abból közepes tempóban ez fél óra, és nem hogy nem nehéz túlélni, de kimondottan kellemes. Emellett tovabbra is szalmabábozol, mert én sehol nem állítottam olyat, hogy csak mozgással minden megoldható, csak nem tudsz lekattanni erről a prekoncepciódról.

Brained 2018.09.17. 16:45:26

@Zabalint: nem fogok azon dolgozni, hogy utána ne olvasd el.

Nem kell elhiggy bármit, amit írok, sőt olvasnod sem kell! Hovatovább hozzám szólnod sem!

Amit írok, tudom. De nem célom senkit meggyőzni, aki azért jár ide, hogy fűrészelje a szart a poráért.

Leevezted már a 300 kalóriát? Vagy az egy másik okos kötözködése volt?

Bobby Newmark 2018.09.17. 16:45:30

@Brained: Bazdmeg, AZOKNAK MONDASZ ELLENT!

Néhány órája azt állítottad, hogy a növényevő ketózissal működik, ami nettó faszságnak tűnik. És így bemondásra nem hiszem el neked.

Továbbá annyi légből kapottnak tűnő dolgot próbáltál már bizonyíték nélkül előadni itt nekünk, hogy nem csak a hitelességedet játszottad el, hanem azt is, hogy még te küldözgess bárkit bárhová tanulni.
Tudod, boldogan megtennénk, ha adnál egy linket, csak BASZOL adni. Sajnos arra kell következtessünk, hogy azért, mert nem tudsz, mert hülyeség, amit állítasz.

Innen szép nyerni, szokás ilyenkor mondani...

Bobby Newmark 2018.09.17. 16:48:16

@Brained:
www.webbeteg.hu/energiafelhasznalas_calc

"Az Ön szervezete ennyi kalóriát használ fel 0.33333 órányi tevékenység során: 329.9967 kcal."

Továbbléphetünk ezen a faszságodon végre?

2018.09.17. 16:48:46

@Hortenz:
Én vacsorára egy jobb fajta kiflit/zsemlét/bagettet eszek vajjal, csirkemell sonkával, paradicsommal, meg utána még valami szezonális gyümölcsöt (alma, körte, barack, bogyós gyümölcs, télen déli gyümölcs, bármi lehet). A zsíros húsok nagyon nehezek, alidni sem bírnék a tények felszentelt papjának vacsorája után.

2018.09.17. 16:53:35

@Brained:
Arra viszont van időd, hogy mindenkit ekézz, aki nem fogadja el ténynek a kinyilatkoztatásaidat.

"Leevezted már a 300 kalóriát? Vagy az egy másik okos kötözködése volt?"

Te ezek szerint el sem olvastad egyik reakciómat sem az evezésedre?

2018.09.17. 16:55:28

@Zabalint:
Ja, ehhez még hozzáteszem, hogy azért nem bármi lehet a gyümölcs, a banán és a szőlő például cukorbomba

Brained 2018.09.17. 16:58:03

@Zabalint: Egyáltalán nem lepődök meg, hogy a genetikához, illetve az evolúció működéséhez sem értesz.
10-15000 év semmire sem lenne elég, az ember generációs idejével számolva, de ráadásul az ember a társadalomnal pont az evolúcióból vette ki magát általában, persze van egy-két komoly szelekciót okozó tényező, ami elkerülhetetlenül hat.

Ráadásul a gabona evés okozta károk jellemzően a szaporodási ciklus lefutása után okoznak problémát... Márha érted, hogy ez miért fontos az evolúció szempontjából...

Brained 2018.09.17. 17:01:56

@Bobby Newmark: képzeld el, hogy egy tehén, aminél Isten nem teremtett nagyobb növényevőt, vad formájában bizony ketogén alapon működik, mint a degu. Az emésztés más helyen és formában, de hasonló módon történik.

Sajnos az, hogy te nem tudod elképzelni sajnos nem érv.

2018.09.17. 17:07:22

@Brained:

"10-15000 év semmire sem lenne elég, az ember generációs idejével számolva, de ráadásul az ember a társadalomnal pont az evolúcióból vette ki magát általában, persze van egy-két komoly szelekciót okozó tényező, ami elkerülhetetlenül hat."

Attól is függ a gabonafélék .ilyen hatással voltak az emberiségre akkoriban. Ráadásul a 10-15 ezer év az minimum, ennél lényegesen több is lehet, hiszen 13 ezer éve már sört főztek, az őskorban meg nem tudjuk vadon termő gabonát fogyasztottak-e.

"Ráadásul a gabona evés okozta károk jellemzően a szaporodási ciklus lefutása után okoznak problémát... Márha érted, hogy ez miért fontos az evolúció szempontjából..."

Ami egyrészt ugyanúgy igaz a paleo étkezésre is, ha őseink tényleg úgy étkeztek volna, akkor az az étrend sem garantál semmit, hiszen az, hogy egy 60 éves, már nem szaporodóképes ősember miben halt meg, már szaporodás szempontjából nem számolt.

Persze a valóságban ez sem olyan egyszerű, mint ahogy Móricka gondolja, hiszen a gének továbbörökítése nem csak az egyeden múlik, hanem a csoporton is, ha egy család, csoport, törzs, nemzetség idős tagjai egészségesebbek, akkor segíteni tudják a fiatalokat, ezzel növelve a túlélési esélyeket.

Másrészt abból a 10-15 ezer évből a legtöbb szelekciós tényező csak az elmúlt 150 évben esett ki, de így is nagyon erős és naiv azt állítani, hogy az ember kikerült az evolúcióból. Valószínűleg korunk egyik legnagyobb elméje lehetsz, hogy ilyen bátran teszel ennyire sarkos kijelentéseket.

2018.09.17. 17:08:19

@Brained:
Az sem érv, hogy képzeld el, mint... források nélkül.

Brained 2018.09.17. 17:33:48

@Zabalint: Az, hogy az ember a társadalom megszervezésével kivette magát az evolúcióból, ez nem merész állítás, hanem triviális. Manapság egy ember, egy emberi populáció, biológiai vitalitására sokkal nagyobb hatása van a kultúrának és az ehhez kötődő társadalmi viselkedésnek, mint a biológiai környezetnek. Ha ezt nem látod be nincs miről beszélni.

Brained 2018.09.17. 17:36:00

@Zabalint: Ha már evolúciónál tartunk, akkor egy irodalom Dawkins: Az önző gén

Bobby Newmark 2018.09.17. 17:40:54

@Brained: Ha ez ennyire egyértelmű, akkor egészen biztosan nem okoz nehézséget egy cikket/előadásjegyzetet/wikipedia szócikket/bármit idebasznod nekünk róla.

Én például majdnem minden egyetemi előadásomról tudnék neked legalább annyi infót mutatni, hogy nem a saját seggemből rántottam elő, és az alapján várom el, hogy HIGGY nekem.

Ha erre nem vagy képes, ráadásul egy kibaszott fél napja, csak hajtogatod ugyanazt, az eléggé beárazza az információdat. Nullára.

Brained 2018.09.17. 17:44:18

@Zabalint: A társadalom működésével kapcsolatban pedig: Harari: Sapiens

Persze nem egyetlen, de érdekes. :)

2018.09.17. 17:45:20

@Brained:
Mondom, ez naiv gondolat, az evolúció nem szűnt meg az emberiségnél sem, egyrészt mert 100-150 év jelentéktelen lépték, másrészt nem vált irrelevánsá a génállományunk, az emberis3g egyszerűen nem teheti meg, hogy kiírja magát az evolúcióból, a legrosszabb forgatókönyv, hogy kihalunk, ha nem lesz szelekció, de valószínűbb hogy mesterséges génmódosításokkal fog folytatódni az emberiség evolúciója, ami a mi szemszögünkből tervezettnek tűnhet, de nagy léptékben nézve ugyanúgy evolúció lesz.

Bobby Newmark 2018.09.17. 17:46:20

@Brained: Látom, a leghalványabb fogalmad sincs az evolúcióról sem.

Itt csak annyi történt, hogy megváltoztak a szelekciós nyomások. Enyhültek is, persze, de nem megszűntek, hanem megváltoztak.

Még egyetlen kibaszott helyes megállapítást nem voltál képes kiszülni magadból az egész szájbabaszott nap során. Ehhez azért kell tehetség!

És ezek után próbálod eljátszani a szaktekintélyt. Röhej.

Brained 2018.09.17. 17:46:37

@Bobby Newmark: ugye mondtam már, hogy nem érdekelsz, hiszed-e?

Keress egy könyvet, ami a kérődzők élettanával foglalkozik.

Bobby Newmark 2018.09.17. 17:49:40

@Zabalint: A degeneráció is evolúció. Ne hagyd, hogy behúzzon a csőbe a faszságával!

2018.09.17. 17:49:40

@Brained:
Köszi, a másikat ismerem, ennek utananézek.

2018.09.17. 17:50:48

@Brained:
És akkor megnézi a könyvben, és ideírja, hogy te tudod rosszul. Érted már miért gáz, ha kinyilatkoztatsz forrás nélkül?

2018.09.17. 17:56:42

Csak szólok, hogy most jöttem vissza a kutyával, 4 km-t gyalogoltam le a kutyával gyors tempóba. Ti meg a kajáról beszélgettek azóta is. De azért majd visszaolvasom, mert érdekes.

2018.09.17. 17:58:56

@Bobby Newmark:
De lényegében én is ezt mondom, önáltatás, hogy kikerültünk volna az evolúcióból, és a "degenerációnak" meg lehetnek a következményei, ha nem találunk rá megoldást.

Brained 2018.09.17. 19:36:11

@Zabalint: Annyira vicces, mert nyilvánvalóan semmi közöd az evolúcióhoz, nem tudsz róla semmit. Írod a hülyeségeket.

A genetikai sodródás, amiről beszélni próbálsz, az RNS vírusoknál ismert, leírt jelenség. Egy bizonyos vírusnál (baromfi pestis) ez kb. 70 év alatt mutatható ki. Az RNS replikáz kb. minden 1000. bázispárt rontja el az átíráskor. A vírus generációs ideje egy-két óra.

Nos az ember DNS replikáza minden billiomodik bázispárt rontja el, ráadásul van javító mechanizmus, és az ember generációs ideje min. 20 év (mostanság már inkább 30 :) ). Így egy hasonló drifthez nem elég az univerzum kora.

Tehát nincs genetikai sodródás így degeneráció sem. Agyban persze igen, de az más jelenség. :) Az a mémekhez (Dawkins), nem a génekhez kötődik.

Brained 2018.09.17. 19:40:27

Nos biztos, ami biztos lemértük egy nagyon helyes izmos, nem túl könnyű fiatal (kb. 30 éves) lány energia fogyasztását egy kemény TRX edzésen. Folyt róla a víz.

386 cal

Ezen nincs mit vitatkozni.
Nagyon sokat kell mozogni, nagyon keményen, hogy egy kicsi kaját elégessünk.

vanda62 2018.09.17. 19:48:16

@Hortenz: én kövér vagyok, mint állat, de ebben az évben 26 kilót fogytam a Szent Imre kórház súlycsökkentő programja segítségével. tegnap, ma, holnap

Reggeli: 1 zsemle, 5dkg zsírszegény körözött (delma light margarin, 12%-os tejföl, zsírszegény túró) 2 db zöldpaprika
Reggeli: 7 dkg teljes kiörlésű rozskenyér, 20 gr delma light margarin, 3 szelet kométa olasz szalámi, zöldsaláta (csak felaprított salátalevél, paprika, paradicsom, uborka, fűszerkeverékkel, öntet, olaj nélkül)
Reggeli: 7 dkg teljes kiörlésű rozskenyér, delma light, 5 szelet kinga pulykamell sonka, saláta

ebéd: 15 dkg petrezselymes burgonya, 10 dkg roston sült harcsafilé, 1 hamlet keksz
ebéd: 20 dkg fejtettbab főzelék, 1 sága virsli
ebéd: 10 dkg borsó, 10 dkg csemegekokorica, 20 dkg görög jogurt, 1 hamlet keksz

vacsora: 2 hamlet keksz, 2 főtt tojás, 1 kigyó uborka
vacsora: 2 hamlet, 5 dkg pulykamell sonka, 3 dkg sajt, 2 paradicsom
vacsora: 2 hamlet, 2 főtt tojás, 3 csemege uborka

minden főétkezéshez meg szoktam inni fél liter citromos teát, vagy diétás kolát, vagy szódavizet.

Két kisétkezés van egy nap, mindig egy pohár kefír vagy natúr joghurt és két szelet abonett, lehet gyümölcs is, de én azt nem szeretem.

vanda62 2018.09.17. 19:52:27

@Hortenz: 10 dkg roston sült csirkemell, görögsaláta, rozskenyér, pár szem dió, vagy mogyoró.

Egy Hun Hunniából 2018.09.17. 23:35:29

Egy biztos és EGYSZERŰ módszer(a sok közül):

1. Soha ne edd magad degeszre (pukkadásig!).

2. Kenyér helyett zabpelyhet/ zabkását fogyassz!

3. Kerékpározz* mindennap minimum 30 percet, intenzíven kifáradásig. Felülsz a bicóra, és nyomod amennyire csak bírod. Aztán lassítasz pihensz amíg a pulzusod normalizálódik. Ha nem telt el a 30 perc akkor újra beleadsz rendesen a következő nagy lihegés, és "kiugrik a szívem" érzésig.
Ha nem fogysz, vagy nem elég gyorsan, akkor növelned kell az ezzel töltött időt.

4. Ha fentieket megteszed, és nem lazsálsz, jönnek a JÓ HÍREK:
-SOHA nem kell kalóriákat számolnod.
-Még az úszógumi is eltűnik (ami soha semmilyen edzőteremben nem akar)
- néha még a sütizés cukorka is simán belefér, és nem fog látszani!
- kevésbé fog fenyegetni az időskori demencia.

*Miért a kerékpár:
-Olcsó: többnyire olcsóbb mint egy jó futócipő, vagy egy konditerem bérlet (ahol nem vagy a friss levegőn!)
- A futás különösen egy kezdőnek(aki ráadásul túlsúlyos!), nagyon megterhelő és unalmas, monoton. Persze ha az jön be neked, én nem kifogásolom, csak akkor ha az mindössze fellángolás volt pár napra-hétre. A bicajozás unalmát feldobhatod, ha látnivalókat keresel fel, úgymond kirándulsz. Pl. azt is láthatod mi épül készül a környékeden.
- Túrázásra is kiválóan használhatod, szemben a futócipővel, ahol lehet (futó)bolondnak néznek (az igazi pl. kövér bolondok!).
-A fogyiprogramod jó esetben összekötheted akár a napi munkába járással(fürdési lehetőség,csereruha!), bevásárlással (hátizsák!)
- Bármikor könnyen elkezdhető (idősebb korban még megterhelőbb a futást kezdeni)
-
-stb

Esetleg nézd meg a Kövér, Beteg és Majdnem halott c. filmet akár a youtube-ról. Szerintem klassz a hangulata és növeli a kitartást is.

2018.09.18. 11:56:31

@vanda62: Hú, köszi a kimerítő választ.
Vigyázat kifogásgyártás következik! Az extrém elhízás más tészta. Amit meg leírtál az egy valódi orvosilag ellenőrzött kúra. Minden tiszteletem, hogy csinálod.
De ez nem egy élethosszig tartható életmód, meg számomra ez borzasztóan íztelen, fantáziátlan, pont az ilyen fogyókúrákat szokták abbahagyni a nők, amikor abonett kekszet kellene megenni egy egész kígyóuborkával. Szó szerint ez egy idő után hányingerkeltő.
Én nem vagyok hízékony, én 5 évig ehagytam magam, feljött 15-20 kg, viszont azóta egy dekát se hízok, már vagy 5 éve. Csak ez a túlsúly bebetonozódott, nem mozdul.

2018.09.18. 12:00:16

@Egy Hun Hunniából: Ez az intervallum edzés. Évekig csináltam ezt magamtól úgy, hogy nem is tudtam van ilyen, meg ennek ez a neve. Baromi jó, a legjobb edzésforma, nem csak kerékpárral működik, hanem otthon egy tornaszőnyegen is meg lehet csinálni. Föl a pulzus, le a pulzus.

2018.09.18. 12:34:00

@Hortenz:
Nem biztos, hogy nem fenntartható az az életmód. Saját tapasztalatom, hogy ha tartósan nem eszek zsíros húst, csak szárazat, nem desszertezek, csokizok, vagy bármi más agyoncukrozott ételt nem eszek, akkor nem csak nem kívánom ezeket, de kimondottan rosszul leszek tőle. De ugyanez az adagokkal, sokkal kevésbé esnek jól a nagy adagok. De ugyanez a mozgással, nekem a futás addiktív, rosszul érzem magamat, ha nem futok, de fordítva is igaz, ha valamiért sokáig mégis kimarad, akkor visszaszokni sem egyszerű, mert akkor kedvem sincs újra elkezdeni.

A másik, hogy azt mondod, fantáziátlan. Ha ínyenc vagy, és szeretsz sokfélét kipróbálni, esetleg a főzés a hobbid, akkor érthető. Ha nem, akkor szerintem komoly társadalmi probléma, hogy az emberek többsége túl sokat foglalkozik az étkezéssel. Szerintem nagyon jó teszt erre a nyaralás, mert nyaraláskor az emberek elvileg azt csinálják, amit szeretnek csinálni szabadidejükben. Ha valaki hazajön nyaralásról, és hízott, azt nem lehet magyarázni azzal, hogy nincs ideje mozogni, sok a munka, a munkahelyi stressz, stb., stb. Akkor vagy az van, hogy nem tud mit kezdeni a szabadidejével, és eszik, vagy az, hogy szabadidejében kimondottan enni szeret. Aki azt csinálja akkor, amit szeret csinálni, és az nem az evés, akkor nem fog túl sokat enni.

2018.09.18. 13:32:25

@Zabalint: Hát ez az, hogy " igényes vagyok". Mi piacra járunk, szinte naponta főzünk. Az olaszos kajákat szeretem, az olyan kajákat, amit mondjunk Jamie Oliver képvisel, itthon a Fürdős Z. Amit serpenyőben gyorsan össze lehet dobni, illetve időnként lassan sült husokat, puled pork, különböző köretekkel. Szóval érted.
Beszipantott ez a világ, mert marha jól főzök, gyorsan, vág az agyam, improvizálok. Teljesen igazad van, "jó dolgunkban" a kajálasba menekülünk. Ehhez jön a tágabb család, ahol kaja az élet értelme, a hagyományos körömpörkölt vonallal és házi süteményekkel. Na az már nekem is sok.
Tökéletesen értem miről beszélsz. A férjemmel mostanában sokat beszélgetünk erről, hogy erről a drogról le kellene jönni. Az első lépést megtettem, tavasszal vettem egy kutyát, iszonyú értelmes, nagy terveim vannak vele. Remélem sikerül új életet kezdeni.

bbwd 2018.09.18. 16:08:28

@Zsuzsi25: akkor valamit nagyon rosszul csinálsz...

MissX 2018.09.19. 14:34:58

@Brained: nekem kb 6km evezes 300 kcal a padon 10-es fokozaton. ez mondjuk az en esetemben egyaltalan nem belehalos

Bobby Newmark 2018.09.19. 19:46:01

@MissX: Amilyen hülye minden máshoz is, tutira elkúrta azt a mérést. :D
süti beállítások módosítása