rinyálós fogyiblog

Nyafogós Lefogyós

Nyafogós Lefogyós

Már csak 38 hét van hátra!

2020. január 14. - sarkadigabi

Gyorsjelentés az első két hétből, mert akármennyire is erre fogadott mindenki (okkal, még én is), az újévi elhatározást tettek követték és igenis fogyózok becsülettel, baszki! 

skinny.jpg

Kezdjük gyorsan a lényeggel: két hét alatt 3 kiló ment le, ami a tankönyvek szerint még több is, mint kellene, a türelmemnek viszont olaj a tűzre. Oké, megy, de király! Miért csak ennyi? Miért nem gyorsabban? Miért ingadozik le-fel? Aztán eszembe jut, hogy nem hetekbe telt az se, hogy magamra szedtem ezt a sok extra kilót, tehát megszabadulni se lehet tőle olyan könnyen.

Szóval próbálok, amennyire lehet, türelmes lenni magammal, meg ezzel a 30 felesleges kilóval.

Na, de mi történt január elseje óta?

1. Először is magamra csatoltam a tavaly kapott és azóta porosodó Fitbitemet, hogy ha semmi mást nem, de a napi lépésszámomat méregesse és összekapcsoltam a Yazio nevű alkalmazással, amiben szorgosan számolom az elfogyasztott kalóriákat és vezetem, hogy mit és mennyit eszem, meg egyáltalán a fogyózásomat. Szívből ajánlom, olyan adatbázisa van, hogy beszartok és az utolsó mini ABC-s kaja is benne van név szerint, magyarul.

2. Állandó barátom lett a konyhai digitális mérleg és semmit nem teszek magam elé anélkül, hogy lemérném. Néha már azt is mérem, amit nem én eszek meg.

3. Tartózkodom a fehér cukortól, fehér liszttől és a szokásos gonosz cuccoktól, nem mondom, hogy nem lehetne a körmömre suhintani pálcával, de két hete nem ettem például csokit. Azelőtt naponta többször. 

4. Ha sütök-főzök igyekszem egészségesen elkészíteni. Marci szülinapjára zablisztes, xillittel készült piskótát sütöttem és azt leszámítva, hogy mit szoptam vele, mire torta lett belőle, nagyon finom lett.

lemon2.gif

5. Rengeteget iszom. Régen komoly problémáim voltak azzal, hogy nagyon keveset ittam, ez mostanra teljesen a helyén. Literes kulacsom van, naponta legalább 3x töltöm tele, plusz kávék, tea, kóla. Tegnap annyi ittam, hogy 5 liter körül feladtam, ami elismerem, már kicsit túlzás, de esküszöm minden korty jólesett. Citrom. A citrom fontos szereplő. A sima víz uncsi. A citromos víz literszámra is izgi.

6. Egyelőre a sportom a séta és ha kevés a napi lépésszám, nem kérdés, hogy lemegyek sétálni, ez most időben kb 45 perc és 3 kilométer.

7. Végre laposabb a hasam. Az ünnepek után brutális telítettséget éreztem, olyan volt, mintha a torkomig érne mindaz, amit karácsony óta ettem, a többi meg lent a hordóban. Borzalmas volt. Ha másért nem, már ezért megérte az elmúlt két hét.

8. Véletlenül megtaláltam az elveszettnek hitt medencecsontomat!!!!! Persze nagyon korán reggelnek kell ehhez lennie és üres hasnak, amit jól behúzok hátamon fekve, de valahol ott az úszógumik alatt még mindig megvan! 

9. Minden nagyon GYORSAN történik. Én nem emlékeztem erre, hogy ez ilyen flottul megy. Elhagyni a rossz dolgokat. Odafigyelni. Méregetni. Kétszer néztem végig a férjem fogyásait kalóriaszámlálással, de azt mondtam mindig: ez a matekozás nekem nem megy. Méregesse dekára a kajákat a fa$7om. Most meg egy nap alatt úgy ráálltam, hogy a legnagyobb örömmel élek a számok bűvöletében. És könnyedén tolok félre boltban vett dolgokal azzal, hogy na ne, széndhidrátcsökkentett pogácsa 330 kcal? Ennyit nem ér, kösznem.

10. A gyomrom 3 nap odafigyelés után a negyedikre összement és ha akarnék se tudnék akkora adagokat megenni, mint eddig. Ha eszem, a fele is elég a korábbiaknak.

A lelkesedésem viszont kicsit megszaladt, a Yazioval belőtt célhoz rendelt napi 1600 kalóriának a közelébe sem érek, átlagosan 1100-1200 kalóriát sikerül összegereblyéznem a nap végére, ami ha tartósan így eszem - nem vezet semmi jóra. Az a durva, hogy két hét után ma vagyok először éhes. Nem érzem, hogy sanyargatnám magam. De tény, hogy 2 napja az esti séta után, az egész nap megevett 600 kalória miatt majdnem eldőltem. 

Amin dolgoznom kell:

1. Ne legyen kalóriadeficit, ha van, akkor se este, szénhidrátokkal akarjam felhozni legalább 1300-ra.

2. Kevesebb vizet inni, ezt mondjuk röhejes leírni, de a napi 5 literrel a mérleg nyelvét (digitális, hülye) felfelé nyomom.

3. Többet mozogni. Oké, hogy kaja 80, mozgás 20%, de tisztában vagyok annak a 20-nak a jelentőségével, emlékszem sok éve milyen sokat számított az a heti 2 spinning. Most leginkább a kevés szabadidő akadályoz, terembe nem jutok el, így marad a környéken az esti séta. Ebből kell több.

Tudom, ez hülyeség, de két hét és 3 kiló után már érzem a változtatás előnyeit, ami a blog szempontjából a lehető legrosszabb, hogy még élvezem is. Hogy és miről fogok itt nyafogni, ha ez így megy?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nyafogoslefogyos.blog.hu/api/trackback/id/tr6915409990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása