rinyálós fogyiblog

Nyafogós Lefogyós

Utolsó kommentek:

Bobby Newmark 2018.09.19. 19:46:01

@MissX: Amilyen hülye minden máshoz is, tutira elkúrta azt a mérést. :D

MissX 2018.09.19. 14:34:58

@Brained: nekem kb 6km evezes 300 kcal a padon 10-es fokozaton. ez mondjuk az en esetemben egyaltalan nem belehalos

gergerg 2018.09.19. 09:02:28

Fél kiló az a napi szórás alatt van. Bőven. Nekem reggel-este másfél kilós különbség is össze tud jönni úgy, hogy valójában nem változik a tömegem. Legalább egy hét kell, hogy trendet láss.

2018.09.19. 08:01:03

Én tegnap este kínaiul kezdtem tanulni, és ma reggel még mindif nem tudok kínaiul.

vanda62 2018.09.18. 17:55:18

Egy régi mondás szerint, minden alkoholista ellensége az alkoholnak, azért pusztítja. Látszólag te is szereted a jó ételeket, de igazából gyűlőlöd őket. Az ételt tisztelni kell, az étkezésnek meg kell adni a módját. Ha visszaemlékeztek, a nagymama sose tömött a szájába gyors menetben egy süteményt. A sütemény a vasárnapi ünnepi asztal dísze volt, amit a legjobb abroszukon, a legszebb porcelán kistányérban tálaltak, és mindenki áhítattal, minden morzsát megbecsülve fogyasztotta el. Az étkezéseknek meg kell lenni a megszokott idejének, meg kell adni a módját, időt kell rá szánni. A zöldséget nem önmagában kell enni, hanem a reggeli, vacsora mellé kell szépen tálalni.

Bejegyzés: kapcsolatom az étellel

vanda62 2018.09.18. 17:13:03

@Hortenz: most olvasom, hogy van kutyád, a sporttársad már van, jöhet az ütemes, napi rendszeres séta:-)

vanda62 2018.09.18. 17:05:47

@Hortenz: segítség nélkül borzalmasan nehéz, én is 18 évig tartottam a súlyomat, csak az volt a baj, hogy ez a súly 120 kiló volt, se több, se kevesebb. Nekem is csak kórházi segítséggel sikerült, akkor, amikor a cukorbetegségem, és a magas vérnyomásom már ténylegesen az életemet fenyegette. Ha esetleg van túlysúlyos hozzátartozód, vagy közeli barátod, érdemes közösen neki vágni. Amióta én elkezdtem, már mindkét felnőtt gyerekem étrendet készít és számol, sőt a férjem is azt kérte, hogy számoljak neki napi étrendeket. Reggelire, vacsorára érdemes lassú felszívódású szénhidrátot választani, zsírszegény fehérjét, nyers zöldséget, gyümölcsöt. Nekünk a kórházban azt ajánlják, hogy hetente egyszer ehetünk ebédre krumplit, tésztát, barna rizst. A maradék négy napon viszont zöldségalapú ebédet együnk, párolt, rakott, töltött zöldség, főzelék. Fehérjéből zsírszegény változatot: hal, csirkemell, sovány marhahús, sertés karaj, sovány sajt, túró. Az ételkészítési technika akkor jó, ha elég egy hónapra egy kiló teljes kiörlésű liszt, és egy liter olaj a főzéshez. Répacukor és zsemlemorzsa egyáltalán nem kell. Fűszereket viszont vegyél jó sokat, én rengeteg fűszerkeveréket használok. Nekem iszonyú szerencsém, hogy a férjem horgászik, így tavasztől őszig finomabbnál finomabb halak kerülnek az asztalra. Ha idegenkedsz a konyhai mérlegtől, vegyél egy gyerek étkészletet, és abba merd ki az ételedet. Én a mozgásból a sétát és az úszást választottam. A séta nem andalgás, hanem ütemes, tempós gyaloglás sportcipőben, tréning ruhában. Még egy jó tanács, a vékonyak valóban keveset esznek, mindenfélét, de mértékkel, és amit megesznek, azt nem behabzsolják, hanem szép komótosan elmajszolják.

2018.09.18. 13:46:34

Imádom, ahogy írsz! :)
És teljesen átérzem, ugyanez vagyok pepitában.

Bejegyzés: kapcsolatom az étellel

2018.09.18. 13:32:25

@Zabalint: Hát ez az, hogy " igényes vagyok". Mi piacra járunk, szinte naponta főzünk. Az olaszos kajákat szeretem, az olyan kajákat, amit mondjunk Jamie Oliver képvisel, itthon a Fürdős Z. Amit serpenyőben gyorsan össze lehet dobni, illetve időnként lassan sült husokat, puled pork, különböző köretekkel. Szóval érted.
Beszipantott ez a világ, mert marha jól főzök, gyorsan, vág az agyam, improvizálok. Teljesen igazad van, "jó dolgunkban" a kajálasba menekülünk. Ehhez jön a tágabb család, ahol kaja az élet értelme, a hagyományos körömpörkölt vonallal és házi süteményekkel. Na az már nekem is sok.
Tökéletesen értem miről beszélsz. A férjemmel mostanában sokat beszélgetünk erről, hogy erről a drogról le kellene jönni. Az első lépést megtettem, tavasszal vettem egy kutyát, iszonyú értelmes, nagy terveim vannak vele. Remélem sikerül új életet kezdeni.

2018.09.18. 12:34:00

@Hortenz:
Nem biztos, hogy nem fenntartható az az életmód. Saját tapasztalatom, hogy ha tartósan nem eszek zsíros húst, csak szárazat, nem desszertezek, csokizok, vagy bármi más agyoncukrozott ételt nem eszek, akkor nem csak nem kívánom ezeket, de kimondottan rosszul leszek tőle. De ugyanez az adagokkal, sokkal kevésbé esnek jól a nagy adagok. De ugyanez a mozgással, nekem a futás addiktív, rosszul érzem magamat, ha nem futok, de fordítva is igaz, ha valamiért sokáig mégis kimarad, akkor visszaszokni sem egyszerű, mert akkor kedvem sincs újra elkezdeni.

A másik, hogy azt mondod, fantáziátlan. Ha ínyenc vagy, és szeretsz sokfélét kipróbálni, esetleg a főzés a hobbid, akkor érthető. Ha nem, akkor szerintem komoly társadalmi probléma, hogy az emberek többsége túl sokat foglalkozik az étkezéssel. Szerintem nagyon jó teszt erre a nyaralás, mert nyaraláskor az emberek elvileg azt csinálják, amit szeretnek csinálni szabadidejükben. Ha valaki hazajön nyaralásról, és hízott, azt nem lehet magyarázni azzal, hogy nincs ideje mozogni, sok a munka, a munkahelyi stressz, stb., stb. Akkor vagy az van, hogy nem tud mit kezdeni a szabadidejével, és eszik, vagy az, hogy szabadidejében kimondottan enni szeret. Aki azt csinálja akkor, amit szeret csinálni, és az nem az evés, akkor nem fog túl sokat enni.

2018.09.18. 12:27:41

A mérlegelés a súlymegtartáshoz jó, én 20 évig úgy tartottam a súlyomat, hogy minden reggel ráálltam, volt egy határ, amit ha túlléptem, akkor no kaja, izzasztás.
Most, hogy túlsúlyom van, azt veszem észre 2-3 kg ingadozás is van egy hónapban, ciklus, éppen ettem e puffasztó szarokat, mikor voltam wc-n, ilyesmik miatt, szóval tényleg semmi értelme.
Ha őszinte akarok lenni magamhoz, azt kellene csinálni, mint karcsú koromban. Van is ilyen módszer= figyeld meg mit csinálnak a vékony emberek és utánozd le. Kevés, jó minőségű kaja, némi sport, és alapvetően aktívabb élet. Ami azt jelenti, hogy mindig tenni-venni, mindig csinálni valamit.
Csak akinek túlsúlya van, annak ez már egy óriási megmászandó hegy, amire rá kellenne venni magunkat.

2018.09.18. 12:00:16

@Egy Hun Hunniából: Ez az intervallum edzés. Évekig csináltam ezt magamtól úgy, hogy nem is tudtam van ilyen, meg ennek ez a neve. Baromi jó, a legjobb edzésforma, nem csak kerékpárral működik, hanem otthon egy tornaszőnyegen is meg lehet csinálni. Föl a pulzus, le a pulzus.

2018.09.18. 11:56:31

@vanda62: Hú, köszi a kimerítő választ.
Vigyázat kifogásgyártás következik! Az extrém elhízás más tészta. Amit meg leírtál az egy valódi orvosilag ellenőrzött kúra. Minden tiszteletem, hogy csinálod.
De ez nem egy élethosszig tartható életmód, meg számomra ez borzasztóan íztelen, fantáziátlan, pont az ilyen fogyókúrákat szokták abbahagyni a nők, amikor abonett kekszet kellene megenni egy egész kígyóuborkával. Szó szerint ez egy idő után hányingerkeltő.
Én nem vagyok hízékony, én 5 évig ehagytam magam, feljött 15-20 kg, viszont azóta egy dekát se hízok, már vagy 5 éve. Csak ez a túlsúly bebetonozódott, nem mozdul.

Brained 2018.09.18. 06:55:28

Ne mérd magad fél évig!
1-2 kg naponta, akár reggeltől-estig, estétől-reggelig változhat.

Tudatosan ne egyél szénhidrátot inkább fehérjét, és ne félj a zsîrtól! Sajnos szinte elkerülhetetlen, hogy 80-100g szénhidrát csak úgy becsússzon.

Tudatosan ne egyél kenyeret (semmilyet), tésztát, rizst, krumplit! Neegyél tejet, tejterméket a sajtón és vajon kívül.

Pajzsmirigyed működését nézetted? Ez az egyik első dolog.

A mozgást óvatosan! Először a testet a szükséges mértékig rendbehozva, megerősítve a sérülés veszélye nélkül lehet bármit tenned, amit élvezel.

Semmi sem elég jó önmagában, de ha kiegészíted egy megfelelően kontrollált derék, comb, fenék, gerinc, hát, nyak, váll, kar erősítéssel, miközben korrigálod a tartáshibákat, akkor bármit csinálhatsz büntetlenül. Ilyen kontrollált testerősítésnek, a speciális csak veled foglalkozó személyi edzésen túl esetleg jó lehet a trx vagy a kattle bell.

De a testedet most is szeresd! :)

Egy Hun Hunniából 2018.09.17. 23:35:29

Egy biztos és EGYSZERŰ módszer(a sok közül):

1. Soha ne edd magad degeszre (pukkadásig!).

2. Kenyér helyett zabpelyhet/ zabkását fogyassz!

3. Kerékpározz* mindennap minimum 30 percet, intenzíven kifáradásig. Felülsz a bicóra, és nyomod amennyire csak bírod. Aztán lassítasz pihensz amíg a pulzusod normalizálódik. Ha nem telt el a 30 perc akkor újra beleadsz rendesen a következő nagy lihegés, és "kiugrik a szívem" érzésig.
Ha nem fogysz, vagy nem elég gyorsan, akkor növelned kell az ezzel töltött időt.

4. Ha fentieket megteszed, és nem lazsálsz, jönnek a JÓ HÍREK:
-SOHA nem kell kalóriákat számolnod.
-Még az úszógumi is eltűnik (ami soha semmilyen edzőteremben nem akar)
- néha még a sütizés cukorka is simán belefér, és nem fog látszani!
- kevésbé fog fenyegetni az időskori demencia.

*Miért a kerékpár:
-Olcsó: többnyire olcsóbb mint egy jó futócipő, vagy egy konditerem bérlet (ahol nem vagy a friss levegőn!)
- A futás különösen egy kezdőnek(aki ráadásul túlsúlyos!), nagyon megterhelő és unalmas, monoton. Persze ha az jön be neked, én nem kifogásolom, csak akkor ha az mindössze fellángolás volt pár napra-hétre. A bicajozás unalmát feldobhatod, ha látnivalókat keresel fel, úgymond kirándulsz. Pl. azt is láthatod mi épül készül a környékeden.
- Túrázásra is kiválóan használhatod, szemben a futócipővel, ahol lehet (futó)bolondnak néznek (az igazi pl. kövér bolondok!).
-A fogyiprogramod jó esetben összekötheted akár a napi munkába járással(fürdési lehetőség,csereruha!), bevásárlással (hátizsák!)
- Bármikor könnyen elkezdhető (idősebb korban még megterhelőbb a futást kezdeni)
-stb

Esetleg nézd meg a Kövér, Beteg és Majdnem halott c. filmet akár a youtube-ról. Szerintem klassz a hangulata és növeli a kitartást is.

vanda62 2018.09.17. 19:52:27

@Hortenz: 10 dkg roston sült csirkemell, görögsaláta, rozskenyér, pár szem dió, vagy mogyoró.

vanda62 2018.09.17. 19:48:16

@Hortenz: én kövér vagyok, mint állat, de ebben az évben 26 kilót fogytam a Szent Imre kórház súlycsökkentő programja segítségével. tegnap, ma, holnap

Reggeli: 1 zsemle, 5dkg zsírszegény körözött (delma light margarin, 12%-os tejföl, zsírszegény túró) 2 db zöldpaprika
Reggeli: 7 dkg teljes kiörlésű rozskenyér, 20 gr delma light margarin, 3 szelet kométa olasz szalámi, zöldsaláta (csak felaprított salátalevél, paprika, paradicsom, uborka, fűszerkeverékkel, öntet, olaj nélkül)
Reggeli: 7 dkg teljes kiörlésű rozskenyér, delma light, 5 szelet kinga pulykamell sonka, saláta

ebéd: 15 dkg petrezselymes burgonya, 10 dkg roston sült harcsafilé, 1 hamlet keksz
ebéd: 20 dkg fejtettbab főzelék, 1 sága virsli
ebéd: 10 dkg borsó, 10 dkg csemegekokorica, 20 dkg görög jogurt, 1 hamlet keksz

vacsora: 2 hamlet keksz, 2 főtt tojás, 1 kigyó uborka
vacsora: 2 hamlet, 5 dkg pulykamell sonka, 3 dkg sajt, 2 paradicsom
vacsora: 2 hamlet, 2 főtt tojás, 3 csemege uborka

minden főétkezéshez meg szoktam inni fél liter citromos teát, vagy diétás kolát, vagy szódavizet.

Két kisétkezés van egy nap, mindig egy pohár kefír vagy natúr joghurt és két szelet abonett, lehet gyümölcs is, de én azt nem szeretem.

Brained 2018.09.17. 19:40:27

Nos biztos, ami biztos lemértük egy nagyon helyes izmos, nem túl könnyű fiatal (kb. 30 éves) lány energia fogyasztását egy kemény TRX edzésen. Folyt róla a víz.

386 cal

Ezen nincs mit vitatkozni.
Nagyon sokat kell mozogni, nagyon keményen, hogy egy kicsi kaját elégessünk.

Brained 2018.09.17. 19:36:11

@Zabalint: Annyira vicces, mert nyilvánvalóan semmi közöd az evolúcióhoz, nem tudsz róla semmit. Írod a hülyeségeket.

A genetikai sodródás, amiről beszélni próbálsz, az RNS vírusoknál ismert, leírt jelenség. Egy bizonyos vírusnál (baromfi pestis) ez kb. 70 év alatt mutatható ki. Az RNS replikáz kb. minden 1000. bázispárt rontja el az átíráskor. A vírus generációs ideje egy-két óra.

Nos az ember DNS replikáza minden billiomodik bázispárt rontja el, ráadásul van javító mechanizmus, és az ember generációs ideje min. 20 év (mostanság már inkább 30 :) ). Így egy hasonló drifthez nem elég az univerzum kora.

Tehát nincs genetikai sodródás így degeneráció sem. Agyban persze igen, de az más jelenség. :) Az a mémekhez (Dawkins), nem a génekhez kötődik.